2013. augusztus 7., szerda

Végzeted az őrült író tollából


Csapat: Borostyán
Cím: Végzeted az őrült író tollából
Kulcsok: csapongás-kreativitás
Műfaj: Angst
Korhatár: 18+
Figyelmeztetések: vélhetően OOC karakter, gyilkosság, fonákosság, AU vonások, erőteljes drámai hatások, érzelmi hullámok, éles váltások, erotikus tartalom
Jogok: Minden jog J. K. Rowlingot illet, szereplői kizárólagos tulajdonát képezik, kölcsönvételükből anyagi hasznom nem származik.
Megjegyzés: Ahhoz, hogy értsd, engedd el kicsit a megszokott korlátokat, szabadítsd fel a gátlásokkal és szokásokkal mérgezett ideáidat, és egészen egyszerűen hagyd, hogy vezessen az idő, a helyek, a környezet. Figyelj a párbeszédekre, figyelj a részletekre, ne ragadj le ott, ahol nem fontos, engedd áramlani, hogy a tiéd lehessen.
Engedj kicsit a szürrealizmusnak, az illúzióknak, és ezek mellett ne felejtsd el, hogy az ember gyarló, mindig is az volt, mindig is az lesz.
Tartalom: Harry egy olyan világban találja magát, ami többé nem a sajátja, amitől undorodik, amiben nem tud tovább élni. Saját döntéséből szakít ezzel, elutazik, hogy senki ne találhassa meg, ha más nem is, a sorsa utolérte, korábbi rémálmaiból kívánt és szándékolt valóság lesz. Oda-vissza játékok, kimondatlan alkuk és blöffök után, aki utoljára ülve marad, az asztalnál az nyer.

Csodaország már régen kihalt pusztaság, az emlékek pedig nem élnek örökké.



8 megjegyzés:

  1. Kedves Író! :)

    Visszatértem a két részbe beleférő véleményekhez, szóval nálad is tagolom a pontozást.

    1. Mennyire felelt meg a történet a kulcsoknak? Felismerhető volt-e benne a választott kulcs, elég jelentőségteljes volt-e? Valóban fontos motívum volt, vagy csupán említés szintjén fordult elő? 8/6,5
    – A képet nagyszerűen belevitted, minden kis részletét adagoltad a történetbe egyesével is, és valahogy egyben is benne volt a hangulata, kicsit baljóslatú.
    A kreativitást háromszor is említetted, de annyira nem éreztem fontos motívumnak, ettől függetlenül benne volt, csak nem maximálisan.
    A csapongás... Hmmm, Harry csapongott és züllött is egy kicsit, de azért Monte Carlótól kicsit többet vártam volna. Dark Harrybe belefért volna egy kicsit több „csapongás” is. ;) De ezt majd a következő pontban bővebben.

    2. Mennyire felelt meg Harry szándéka a csapatának? Viselte-e a Spinell/Borostyán tipikus motiváló erejét? 8/6
    – Sötétedett Harry, ez biztos. De nekem itt is hiányzott az, hogy bővebben ki legyenek fejtve azok a manipulatív tettek, amiket felsoroltál. Persze a végén az emberölés erős volt, de azelőtt inkább úgy éreztem, hogy ő a báb, és nem a bábos. Az addigi irányítói ellen fellázadt ugyan, de utána újra fejet hajtott egy másik csoport előtt. Igaz, ez a csapat merőben más volt, mint az addigiak, de már a lelépését is ők manipulálták. Vártam volna tőle kicsit több önzést és gonoszkodást, meg egy kis devianciát, ha már Monte Carlóba vetette a sors. Szerintem itt nem használtad ki az összes lehetőséget, amit felvetettél.
    Azért a végén elég jól szerepelt... :D Az adott neki egy pluszt.


    3. Mennyire kidolgozottak a karakterek? Itt természetesen Harry OOC, erre épült maga a kihívás. De a többiek mennyire könyvhűek, hitelesek? 8/5,5
    – El nem tudod képzelni, itt most mekkora dilemmában voltam. Segítségért sikoltoztam a drága Szervezők felé is, mert feladtad a leckét. Igyekszem értelmesen megindokolni, miért ötfél a pontok száma...
    Először gondoltam arra, hogy nulla pont, mert a könnyebb utat választottad, és kizárólag saját szereplőkkel dolgoztál. (Ami nem feltétlen könnyebb, mert ki kell őket dolgozni, de biztos megmentenek az OOC-re futás veszélyétől.) Aztán arra, hogy adok nyolcat, mert nem köthetek bele semmibe, a Te karaktereid, miért lennének OOC-k önmagukhoz képest? :D Végül arra, hogy legyen egy diplomatikus négy pont, de az meg olyan „jól van, adjak már neki valamit, és lépjünk tovább” gondolat lenne... (Akkor meg én lennék ooc :P)
    Aztán megfogadtam Heloise javaslatát, és kicsit vegyítettem a saját szempontjaimmal is. Nem akartam eltekinteni attól, hogy a többiek megküzdöttek a canon karakterek jellemével, ezért velük sem akartam igazságtalan lenni, de tény, hogy Te is fektettél munkát Sallie-be, és ez értékelendő. Beleillik a canon sztoriba is, bár Regulus viszonylag fiatalon felelőtlenkedett. ;) (Kb 18 éves korában halt meg.) Amennyiben igaz, amit mondott magáról, mert a Salome szál behozatala kicsit megzavart. De erről a cselekménynél majd írok bővebben is.

    Folyt. köv!
    Üdv:
    Clarey

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Író! (Vol.2)

      4. Milyen jól dolgozta ki az író a cselekményt? Vannak-e elvarratlan szálak, zavaró logikai hibák? 8/5,5
      – Úgy érzem, elbírt volna még pár ráfordított órát a cselekmény kidolgozása. Nem is az ötletekkel volt problémám, hanem azzal, hogy nem fejtetted ki eléggé őket, részletesebben is írhattál volna erről-arról. Miféle csoportosulás is ez? Miket vittek véghez? Mélyebbre kellett volna ásni a mocskos részletekben, mert így kicsit olyan volt, mintha csak a felszínt kapargattad volna meg. Mindenbe csak egy hangyányi bepillantást engedtél, és már ugrottál is a következő jelenetre.
      És szót ejtenék még a Salome szálról is. Azért elég bátor dolog volt a részedről, hogy bibliai utalást tettél a történetbe. Részemről még középiskolában kötelező olvasmányként olvastam, amikor teremtéstörténeteket tanultunk, de különösebben nem vagyok vallásos, hogy ismerjem mélyebben. Ellenben Salome története... az egyik kedvenc Oscar Wilde darabom, szóval emiatt tudtam, miről van szó. :D Ez a húzás a tánccal, és tulajdonképpen a „varázsvilág fejének az ezüsttálcán való megszerzése” egy zseniális párhuzam volt. Gratulálok hozzá! Azért itt is kicsit bezavart az addigi Sallie Black karakterbe, maradtak homályos részek vele kapcsolatban is.
      Sajnáltam tényleg, hogy nem fejtetted ki bővebben a részleteket, mert szívesen adnék rá több pontot, de így maradt egy kicsi hiányérzetem.

      5. Megfelelő volt-e a történet helyesírásilag, formailag, szerkesztésileg? 8/5,5
      – Nos, nálad is maradt bent néhány elgépelés (részrnek, denkihez, det, eltűntette, tiltkozásra, viszon, radikalistásnak, londínere, kontrolt), három vagy négy helyen pedig kimaradt a szóköz két mondat között. Szóismétléssel olyan problémám volt, hogy alapvetően nem használtál sokszor egy-egy adott szót, hanem mondjuk olyat, ami helyettesíthető lett volna mással is, a következő mondatba újra beleírtad. (Ami most beugrik, az a „dörzsölte” például.)
      Ami viszont nagyobb probléma volt, az az, hogy nem volt tördelve a szöveg. Szükség lett volna rá, hogy ide-oda beszúrj egy entert, mert nagyon elfáradt a szemem olvasás közben.
      Ráadásul ezt a bétád is jelezte, mivel kettő helyen is benne hagytad az instrukcióját – (valahol tördelj mert nagyon hosszú – túl sok mindent szeretnél egyszerre átadni) és (tördelj) formájában –, pedig érdemes lett volna megfogadni a tanácsát, mert így elég zavaró volt. Az pedig, hogy benne maradt... Kellemetlen baki. :)

      6. Mennyire tetszett a történet? Ez teljességgel szubjektív vélemény. 8/7,5
      – Mindezektől függetlenül nekem nagyon tetszett a történet, szívesen olvastam volna még bővebben az egész felvetett ötletedről. Örülök, hogy ez az utolsó szempont szubjektív vélemény, mert azért a fentiek alapján nem biztos, hogy számítottál ilyen magas pontra. Nem tudom, hogy ügyködsz-e a Merengőn, de ha igen, és később felkerül (akár egy bővebb, javított verzió), akkor én szeretném majd betenni a kedvenceim közé, mert megnyertél vele magadnak. Salomét feljebb említettem, de azért nyomatékosítom, hogy talán ez is sokat emelt a tetszési indexemen, nagyon szeretem azt a darabot. A többi pontnál elővettem ugyan a kritikusabb oldalam, de itt tényleg csak egy fél pontnyira maradtál le a számomra hibátlantól. :)


      Üdvözlettel:
      Clarey

      Törlés
    2. Kedves Író és Szervezők!
      Húh... Jöttem még egy körre, mert muszáj bocsánatot kérnem Tőletek! Telefonról olvastam a történeted és egyszerűen nem mutatta a tördelést. o.O Most megnyitottam megint gépről, és látom, hogy itt már rendesen szerepel... -.-" Bocsánat, tényleg ne haragudjatok, ezt benéztem. :$
      Remélem, lehetséges, hogy utólag még 0,5 pontot hozzácsapjak a helyesírás részhez, mert így jár még oda. :)
      Elnézést a kavarásért!
      Üdv:
      C
      *pirulva elsomfordál*

      Törlés
  2. Kedves Író!

    Elgondolkodtató történetet írtál, át kellett gondoljam, mit is írjak neked.

    1) Nagyon tetszett a kép megoldásod, igazán jól vitted bele a kártyázó társaságot, fordulatos volt, ahogy Harry odakeveredik közéjük. A másik kulcsod a csapongás volt, ami szerintem iszonyatosan nehéz egy karakterbe belevinni. Én biztos sírva elmenekültem volna, ha ezt kapom. Nem könnyű meghatározni, milyen a csapongó karakter. Talán egyszer tudja mit akar, máskor pedig nem, Harrynél is hasonlóan próbáltad megoldani. Az érzelmeibe vitted ezt bele. A kreativitás megint nem könnyű szempont. 8 pont
    2) A borostyán csapat Harryét sokkal nehezebb megoldani szerintem, az ötleted zseniális, volt, ahogy a Harryben lakozó jót és rosszat fejtetted ki, és próbáltad felszínre hozni az elpusztult gonosz énjét. Le a süveggel, ez valami elképesztő megoldás. Viszont miután ezt leírtad, hiányoltam egy kicsit több gonoszságot, mondjuk bánhatott volna magabiztosabban is, a kacér nővel. 7 pont
    3) Saját szereplőket alkottál, így nem tudom meghatározni, ki mennyire könyv-hű. 8 pont
    4) Jó az alapötleted, tetszett a vége, és meg szoktam érteni, ha egy kihívásos ficben maradnak kidolgozatlan részek. Nekem hiányzott egy kicsit több érzelem, a miértekre való válasz. Mi célja volt a varázsló konferenciának, azon kívül, hogy Harryt várták, mi történt abban a két évben, mi lett azzal a társasággal? A címe például nagyon tetszett, de a ficben nem láttam értelmét. 7 pont
    5) Itt voltak gondjaim. Zavaró egy ficben a bő lére eresztett körmondat, a kevesebb sokszor több, ezt megtanultam, mióta én is hasonló hibába csöppentem. A sok leírásban elveszik az olvasó. Aztán láttam benne a bétád által javasolt megjegyzéseket, ami igazán szerencsétlenül jön ki egy beküldött írásban. 4 pont
    6) Alapvetően tetszett a történet! Nagyon jól felhasználtad a kulcsokat, szép lett a vége. 7 pont
    Emyke, Kritika Klub

    VálaszTörlés
  3. Kedves Író!

    Érdekes történetet alkottál, ami tetszett, de sajnos végig megmaradt bennem egy hiányérzet. Nem éreztem eléggé kidolgozottnak, pedig az ötlet maga igazán remek volt!

    De jöjjenek a pontok:

    1. Mennyire felelt meg a történet a kulcsoknak? Felismerhető volt-e benne a választott kulcs, elég jelentőségteljes volt-e? Valóban fontos motívum volt, vagy csupán említés szintjén fordult elő?
    A választott motívumokat mind szépen,és ötletesen belevitted. 8 pont.

    2. Mennyire felelt meg Harry szándéka a csapatának? Viselte-e a Spinell/Borostyán tipikus motiváló erejét?
    Itt már kicsit gondban vagyok. Igaz Harry a végére gyilkossá vált, de addig? Úgy éreztem az igazi gonosz a női főszereplőd. 6 pont.

    3. Mennyire kidolgozottak a karakterek? Itt természetesen Harry OOC, erre épület maga a kihívás. De a többiek mennyire könyv hűek, hitelesek?
    Itt nem igazán tudom mit írjak. Reguluson kívül, akit épp csak megemlítettél nem is igen láttam könyvbeli szereplőt :( De mivel a te általad kidolgozott női szereplő tetszett: 5 pont.

    4. Milyen jól dolgozta ki az író a cselekményt? Vannak-e elvarratlan szálak, zavaró logikai hibák?
    Hát, azt hiszem itt is meg kell mondanom, hogy kidolgozatlanul, kiforratlanul hagytad a történetet. Mit tettek Harryék? Miket követtek el? Kikkel és miért? 6 pont.

    5. Megfelelő volt-e a történet helyesírásilag, formailag, szerkesztésileg?
    Pár apróbb elírást én is észrevettem. 7 pont.

    6. Mennyire tetszett a történet? Ez teljességgel szubjektív vélemény.

    Tetszett. Éreztem, hogy sokat dolgoztál vele és remélem egyszer nekiülsz és jobban kidolgozva újra írod ezt a történetet :) 6 pont.

    Köszönöm, hogy olvashattam!
    Draco Girl

    VálaszTörlés
  4. Kedves Író!

    Mivel hosszú a kritikám, két részletben küldöm el.

    1. Mennyire felelt meg a történet a kulcsoknak? Felismerhető volt-e benne a választott kulcs, elég jelentőségteljes volt-e? Valóban fontos motívum volt, vagy csupán említés szintjén fordult elő? 5/8

    Csapongás volt, a kreativitás annyira nem jött át. Szóban felmerült, de nem éreztem az igazi hangsúlyát a történetben.

    2. Mennyire felelt meg Harry szándéka a csapatának? Viselte-e a Spinell/Borostyán tipikus motiváló erejét? 3/8

    Nekem ez valami anti-borostyánnak tűnt. A borostyánban Harry a manipulátor, ő az erőteljes személyiség, de az egész ficin át dróton rángatták, akármit is mondott Harry meg Sally. A végére beraktál ugyan egy megmagyarázatlan fordulatot, meg szó szerint hivatkoztál a borostyán-Harry tulajdonságaira, de nem találtam kielégítőnek az ábrázolását.

    3. Mennyire kidolgozottak a karakterek? Itt természetesen Harry OOC, erre épület maga a kihívás. De a többiek mennyire könyv hűek, hitelesek? 2.5/8

    Ehhh. Az utolsó mondatot elvetem, abból a szempontból értékelhetetlen a fici. Harry semmiben sem emlékeztetett önmagára, egy gyenge akaratú srácnak tűnt, aki az utolsó részig úgy táncolt, ahogy mások fütyültek. A szereplőid alig voltak lefestve, haj, sebhely, meg egyéb apró tulajdonságok sejlettek fel. Akiről többet megtudtunk az Sally volt, de róla sem sokat. Olyan volt, mintha egy karaktert felruháztál volna a tiltott olvasói tudással. Mindent tudott és ezt a mindentudást SEMMIVEL nem indokoltad. Akármilyen bölcsnek tűnt, nekem egy átlagos Mary Sue benyomását keltette.

    4. Milyen jól dolgozta ki az író a cselekményt? Vannak-e elvarratlan szálak, zavaró logikai hibák? 3.5/8

    Az ötlet jó volt, de a módszer nem annyira. Vagy én vagyok nagyon hülye, vagy túlcsavartad a részeket és eltúloztad a nem megmagyarázott bölcselkedést, mert sokszor elvesztettem a fonalat, és nem láttam semmi indokot a miértekre. Nem is voltak. Minden „ösztönös” meg „végzetszerű” volt, semmi nem lett megmagyarázva. Honnan tudott Sally olyan sok mindent? Hogyan tudott olyan varázslók számára is misztikus dolgokat csinálni, amit a történetben csinált? Honnan tudta Harry, hogy végül ki a lány? Hogy tudta Harry megszerezni a hatalmat, mikor a történetben még a cipőfűzőjét sem tudta bekötni anélkül, hogy megmondták volna, hogyan kösse a csomót? Hogy ő a hős, még nem lesz vezető. HOL VAN GINNY??????? Úgy tudjuk, Harry őt szereti, de itt mintha nem is létezett volna sem ő, sem Harry egyéb barátai. Nem lehet mindent ösztönös dolgokra építeni, még akkor is, ha a címnek tökéletesen megfelelt a történet. Miért? Mert az olvasót idegesíti, hogy semminek nem érti a miértjét és a hogyanját. Az efféle töménytelen nem megmagyarázott, ösztönös és végzetszerű elemről jómagam pedig azt gondolom, hogy a legkényelmesebb kifogás, hogy ne kelljen megindokolni, amire nincs is megfelelő, logikus indok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 5. Megfelelő volt-e a történet helyesírásilag, formailag, szerkesztésileg? 5/8

      A bétád instrukcióit bent hagytad, ami irtó ciki. Emellett akadtak vesszőhibák, rosszul kihagyott helyek, vagy éppen összefolyó mondatok. Néhány az elírásokból: tisztár, gyerek kor, denki, viszon. Nem volt annyira vészes, de zavarónak találtam, és ha volt bétád, nem értem, hogyan maradhattak benne.

      6. Mennyire tetszett a történet? Ez teljességgel szubjektív vélemény. 3.5/8

      Ez egy jó történet lehetett volna kevesebb titokzatoskodó beszólással és több magyarázattal. Leginkább Stephen King rövidfilmjeire emlékeztetett, abban is hanyagolva voltak a dolgok magyarázatai, de azokat bizarr horrornak szánták, nem pedig egy logikai szempontból pontozott írásnak. Zavart, hogy semmibe vetted az eredeti szereplőket, és az, hogy egy megfelelően felépítettnek tűnő történet így elmászott a 2/3-ától. Nem mondtad meg, milyen eszközökkel szerzett Harry uralmat, minden a nem bemutatott végzetből és tehetségből fakadt. Bár látszólag szépen leírt, bölcs és titokzatos történetmenet volt egy jól hangzó csattanóval, ha az ember olvas a sorok között, vagy hogy költőien fejezzem ki magam: szétfeszegeti a fényes páncélt, hogy benézzen alá, hogy ugyan mi tartja össze, nem talál ott semmit, és ez az egészet hihetetlenné teszi. Még a legcsapongóbb fantasynak is szüksége van logikai alapokra, hogy ne váljon kaotikus kavalkáddá.

      A titokzatoskodó leírásokból arra következtetek, hogy megvan benned a képesség egy fordulatos, jól kidolgozott történet alkotásához, ha adsz neki logikai vázat. Szigorúan kritizáltam, de nem bántó szándékkal, és remélem, hogy ha újra olvasok tőled történetet, tudsz majd hasznosítani valamit a szempontokból, amiket felhoztam és egy olyan művet produkálsz, aminek átláthatóak az összefüggései, amit végigolvasva nem arra gondolok majd, hogy „mi van?” hanem hogy „ja, téééényleg!”.

      Üdvözlettel: Cortez

      Törlés
  5. Kedves Író!
    Nem egy mindennapi történetet hoztál, jöjjenek is a pontjaim:

    1.Mennyire felelt meg a történet a kulcsoknak? Felismerhető volt-e benne a választott kulcs, elég jelentőségteljes volt-e? Valóban fontos motívum volt, vagy csupán említés szintjén fordult elő?

    Csapongás megvolt, a kép minden elemét felhasználtad, fokozatosan építetted bele a kártyától kezdve a teát, a tőrt, a hangulatot is nagyon eltaláltad. Maga a történet kreatív lett, de én Salliet nem kreatív boszorkánynak nevezném, ahogy Harry tette. Inkább ilyen ősi mágiát használ, nekem a sámánok és a régi vándor népek mágusai jutottak róla inkább eszembe és nem a kreativitás. A többi viszont szépen benne volt. 7/8

    2.Mennyire felelt meg Harry szándéka a csapatának? Viselte-e a Spinell/Borostyán tipikus motiváló erejét?

    Ezt viszont nagyon jól felépítetted, hiszen végig úgy festett, hogy Sallie irányít, még az olvasó számára is, ha nem tudom, hogy mi a csapat és a kihívás célja és tényleg elhittem volna neked, hogy Harry naiv kisfiú, akit irányítanak. 8/8

    3. Mennyire kidolgozottak a karakterek? Itt természetesen Harry OOC, erre épület maga a kihívás. De a többiek mennyire könyv hűek, hitelesek?

    Ez a pontozási szempont megfogott, hiszen csak Harryt használtad és ő is OOC, hiszen ez a lényeg. De akkor belemegyek a karakterek kidolgozottságába.
    Az elején Harry leül egy asztalhoz, kissé zavaros volt, hogy ki kicsoda és bár személyiséget kaptak, de annyira nem voltak kidolgozva. Fontos szerepük sem volt, de másról nem tudok írni, csak róluk. Sallie… érdekes egy karakter lett, engem zavart, hogy jobb, mint a többi varázsló, átveri az egész társadalmat… Én a Black vonásokat kerestem benne, ami talán annyiban jelent meg, hogy kicsit fent hordja az orrát. 5/8

    4. Milyen jól dolgozta ki az író a cselekményt? Vannak-e elvarratlan szálak, zavaró logikai hibák?

    Egy szálon fut végig a cselekmény, ebben vannak nagy időugrások, amivel bajom még nem is volt. Sejtelmesre írtad, de néhol mintha ettől kicsit zavaros is lenne, nem egészen jött át minden mondatnál, hogy mire is akarsz célozni, vagy gondolni. A történet viszont mindenképpen nagyon egyedi és érdekes lett. 6/8

    5. Megfelelő volt-e a történet helyesírásilag, formailag, szerkesztésileg?

    Nekem gyanús, hogy egy bétázatlan verzió került fel, hiszen voltak zárójelben megjegyzések, elírások és vesszőhibák is maradtak. 6,5/8

    6. Mennyire tetszett a történet? Ez teljességgel szubjektív vélemény.
    A fenti szempontok alapján sajnos nem tudtam sok pontot adni. Kicsit néhol tényleg logikátlan volt, zavaros, de összességében jó hangulatot adtál, a vége pedig teljesen ledöbbentett, nagyon ütött Harry lépése. 7,5/8

    Köszönöm, hogy olvashattam! Snakey :)

    VálaszTörlés