2013. augusztus 2., péntek

Nélküled, nélkülem...

Csapat: Spinell
Cím: Nélküled, nélkülem…
Kulcsok: Gyengédség és gyengeség, valamint a négyes kép
Műfaj: Komor, sötét, romantikus regény
Korhatár: 18
Figyelmeztetések: Slash, AU, angst, szereplő halála, trágár, szókimondó beszéd néhol előfordulhat, ahogy OOC karakterek is
Jogok: Minden jog JKR-t és az általa megjelölt személyeket illetik, én nem tartozom közéjük.

Megjegyzés: Köszönöm a csapatnak, a szervezőknek és a bétámnak a sok segítséget, türelmet, örök és mély hálával tartozom mindezért nekik.

Tartalom: Tíz év hosszú idő. Ennyi év után újra találkozni azzal, akit régen igazán, őszintén szerettél, aki azóta is mélyen a szívedben él, képes feltépni a régi sebeket. Ott állni egymással szemben, a másik szemébe nézve, miközben fejedben számtalan kusza kérdés kavarog, de mind közül egy a legélesebben: miért? Vajon jó-e, ha erre választ kapsz, számít-e még? Jobb a biztos rossz a bizonytalannál? Képes begyógyítani az igazság az egy évtizede hordozott sebeket? Számít-e még, hogy milyen volt az életed nélküle, és akarod-e tudni, hogy milyen volt az övé nélküled



A történet linkje: Nélküled, nélkülem...


9 megjegyzés:

  1. Kedves Író!

    Keresem a szavakat, amik kifejeznék mit érzek, mi minden kavarog bennem, de hiába...Olyan mélyen megérintettél ezzel a történettel, amilyenre ezen a Kihíváson nem számítottam. A sötét, komor fcek eddig kevéssé tudtak megfogni, de lehet, sőt biztos, hogy ezek után felül kell vizsgálnom ezt az előítéletemet :) Megfogtál, megérintettél és megtartottál a történet végéig :))) Köszönöm!

    És akkor a pontok:

    1. Mennyire felelt meg a történet a kulcsoknak? Felismerhető volt-e benne a választott kulcs, elég jelentőségteljes volt-e? Valóban fontos motívum volt, vagy csupán említés szintjén fordult elő?
    Ott volt, benne volt, átszőtte.))) Sőt maga volt a történet :) 8 pont

    2. Mennyire felelt meg Harry szándéka a csapatának? Viselte-e a Spinell/Borostyán tipikus motiváló erejét?
    Ezt is hibátlannak ítélem :) Szerintem tökéletesen megfelelt a csapatodnak :)8 pont

    3. Mennyire kidolgozottak a karakterek? Itt természetesen Harry OOC, erre épület maga a kihívás. De a többiek mennyire könyv hűek, hitelesek?
    A karakterek? :))) Bárki is vagy pontosan olyan karakterekkel dolgoztál, ahogy azt én is tenném :) Hitelesek voltak, közben mégis a tieid :)) Harry karakteréért pedig külön plusz pontokat adnék, ha lehetne :) 8 pont

    4. Milyen jól dolgozta ki az író a cselekményt? Vannak-e elvarratlan szálak, zavaró logikai hibák?
    Itt is minden a helyén volt szerintem :) Igazából úgy megérintett az érzelmi vonala, hogy magam is benne léteztem a történetben :) 8 pont.

    5. Megfelelő volt-e a történet helyesírásilag, formailag, szerkesztésileg?
    Én nem találtam hibát. 8 pont.

    6. Mennyire tetszett a történet? Ez teljességgel szubjektív vélemény.

    A szubjektív véleményem pedig az, hogy IMÁDTAM!!!! Életem 3. olyan története, ami megérintett a szomorú vége ellenére is Csodásan írtad meg, hihetetlen mennyi érzelmet vittél bele. Bár én tudnék csak egyszer ilyet írni :)Bárki is vagy, én még biztosan fogok tőled olvasni :))))
    8 pont

    Egy élmény volt! Draco Girl


    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Draco Girl!

      A sötét, komor ficek nekem sem a kedvenceim, nehezen nyitom meg őket, félve olvasom el mindet. Viszont néha kellenek az ember lelkének, mert lehet tanulni belőlük, sokszor nagyon elgondolkodtató, hogy milyen dolgokon múlik, hogy egy adott ember merre folytatja megkezdett életútját. A HP fandomon belül kimondottan szeretem, amikor Harryvel írnak dark történeteket, szeretem látni a sötét oldalát, mert én simán el tudom képzelni, hogy összeomlik, nem marad az a tiszta, erős Hős, akinek JKR lefestette. Viszont ezen a kihíváson megerősítést nyert, amit amúgy már sejtettem, a dark sztori írása nem az én asztalom, úgyhogy mostantól maradok csak az olvasásuknál. :)

      Köszönöm az első két szempontra adott pontokat és kedves szavakat, viszont a karakterek kidolgozásánál nem értek egyet Veled, de ez legyen az én bajom. :'D Bőven hagynak kivetnivalót maguk után, ahogy maga a cselekmény kidolgozása is, de ki vagyok én, hogy szembe menjek a dicsérő szavaiddal, amik természetesen nagyon jól estek, még akkor is, ha én azért tisztán látom a történetvezetésem, a cselekmény kidolgozottságának hiányosságait.

      Köszönöm, hogy nem csak elolvastad, de véleményezted és pontoztad is a történetem! Kérlek, maradj velünk a kihívás végéig, hiszen még nagyszerű, fantasztikusan felépített és kidolgozott történet vár még Rád! ;)

      Köszönettel:
      Az Író

      Törlés
  2. Kedves Író! :)

    A Te esetedben is felezem a véleményem, mert megint kicsit meglódult az írókám. :)

    1. Mennyire felelt meg a történet a kulcsoknak? Felismerhető volt-e benne a választott kulcs, elég jelentőségteljes volt-e? Valóban fontos motívum volt, vagy csupán említés szintjén fordult elő? 8/8
    – Ó, igen, abszolút. A kép teljesen benne volt, keretet adtál vele a történetnek, és nagyon jó alapot is teremtettél a leírásával. Nekem különösen tetszett ez a fotó, annyira sok kedvem lenne odamenni, és érezni azt az illatot, amit áraszt magából. :$
    A gyengédség szintén jelen volt, a szerelmi részen ezt csodásan kifejtetted, ugyan úgy, ahogy ezzel párhuzamosan a gyengeséget is felvázoltad, több helyen is. Itt egyáltalán nincs mibe belekötni, ha akarnék, se tudnék – de nem is akarok. :P

    2. Mennyire felelt meg Harry szándéka a csapatának? Viselte-e a Spinell/Borostyán tipikus motiváló erejét? 8/5
    – Nem tudom, nálam ez valahogy annyira nem stimmelt. Ennél darkabb Harryt vártam ide. Ez a „megszállás” dolog nekem kicsit kevés volt hozzá, örültem volna, ha saját magától lesz kegyetlenebb, és nem csak a kínzások terén, hanem érzelmi szinten is. Nem éreztem, hogy túl rideg lett volna, sőt a végére valahogy túl érzelgős is lett. Reméltem, hogy kicsit taktikusabb, számítóbb lesz, de inkább fellazul. A csapat leírása alapján egyáltalán nem egy ilyet képzeltem el, szerintem egy hangyányit még sötétíthettél volna rajta.
    Ettől függetlenül érdekes volt a karakter, akit megteremtettél, csak annyira nem passzolt bele az elvárásaimba.

    3. Mennyire kidolgozottak a karakterek? Itt természetesen Harry OOC, erre épült maga a kihívás. De a többiek mennyire könyvhűek, hitelesek? 8/6
    – Nos, azért nekem itt volt néhány fenntartásom. (Alapból nem tudom magamban hova tenni a slash-nél, hogy ez most OOC-e vagy sem... Szigorúan véve az lenne, de ha megmaradnak a jellemek... Ebbe bele sem megyek, most figyelembe sem vettem ezt.)
    Első, amit megemlítenék, hogy Dumbledore-nál éreztem azt, néhány mondata nem passzolt a szájába, valahogy nem volt előttem a helyzet, hogy az igazgató kimondja őket.
    A mardekárosok szerintem nagyon hamar enyhültek, én ezt nem éreztem hitelesnek, de erről lentebb írok bővebben is a cselekménynél.
    Narcissával is megleptél, hogy így nyitott Hermione felé.
    Inkább kicsit úgy éreztem, hiányoznak a szereplők motivációi, valahogy furinak tűnt, hogy mindenki szerelemből/vágyból cselekszik.
    De Draco karaktere viszont nagyon tetszett, ő megtartotta a jellemvonásait, talán kicsit érzelgősebb volt, de nem zavaró módon, szóval vele jól kijöttem. És tulajdonképpen ő volt a lényeg, Harryn kívül. :)

    Folyt. köv!
    Üdv:
    Clarey

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Író! (Vol.2)

      4. Milyen jól dolgozta ki az író a cselekményt? Vannak-e elvarratlan szálak, zavaró logikai hibák? 8/6
      – Hmmm... Őszintén megmondom, hogy olykor kicsit csapongónak éreztem. Na, nem olyan rapszodikus módon, csak néha meg kellett állnom olvasás közben, hogy „Most kihagytam egy oldalt, vagy mi történt?”. De aztán visszaolvastam a sorokat, vagy tovább még egy picit, és akkor a helyére kerültek nagyjából a dolgok.
      Bár én olvastam volna még részletesebben erről-arról, mind a gyilkosságokról, mind a kígyós medálról, Dumbledore, de főleg Draco haláláról... Főleg a miértekről.
      Értem én, hogy elsősorban a szerelmi szál volt itt a lényeg, de nekem hiányoztak ezek a kis kanyarok is. Örültem volna, ha ezekre is kitérsz bővebben, mert tetszett egy csomó ötlet, amit felvetettél a történet folyamán, aztán valahogy elenyésztek a romantika miatt.
      Plusz nekem kicsit túl gyors volt ez a továbblépés a háborún, hogy mindenki csak vállat von, hogy nézzenek előre. Ha a szereplők akkor hetedévesek voltak, akkor azért szerintem annyira sok idő nem telhetett el a harc óta. Én csak abból következtetek, amit magam körül látok, de nagyszüleim például a mai napig keserűen emlékeznek vissza a második világháború alatti és utáni időkre is. Azért a mardekárosokat (és családjukat) elég rendesen megtépázhatta, akár családilag, akár vagyonilag a csata, és a felelősségre vonás, emiatt zavart kicsit ez a nagy elfogadás.

      5. Megfelelő volt-e a történet helyesírásilag, formailag, szerkesztésileg? 8/7,5
      – Igen, érződött rajta, hogy Te is és a bétád is tapasztaltak vagytok írás terén, szinte egyetlen hibát sem szúrtam ki benne. Egyetlen „eltűntettem” maradt benne, de ezt is csak véletlen vettem észre. És maximum három helyen fordult elő, hogy pici szóismétlésbe botlottam, de egyik sem volt különösebben zavaró számomra.
      Ami már csak személyes vélemény ide, hogy nekem kicsit hiányzott belőle több kép, szeretem, ha kicsit kacifántosabban a fogalmazásmód, de emiatt nem is vontam le pontot. Ez csak az én heppem, és gondoltam megemlítem. De ettől függetlenül élveztem olvasni a soraidat, nem éreztem egyáltalán erőltetettnek a regényt. :)

      6. Mennyire tetszett a történet? Ez teljességgel szubjektív vélemény. 8/6
      – Egyáltalán nem volt rossz, sőt, tényleg nagyon jó volt, érdekes, szépen, igényesen megírt. Én annyira nem vagyok nagy slasher, de problémám sincs vele, ha így szembe jön velem, szívesen elolvasom, nincs vele ellenérzésem. Ami nálam sántított, azokat fentebb leírtam bővebben a megfelelő pontoknál. Talán itt az is befolyásolhatta a dolgokat, hogy én annyira nem szeretem a túl romantikus regényeket (novellában jobban kedvelem), ahogy a legfontosabb tényező a szerelem, és a párkapcsolat. Szeretem, amikor ezek mellett több cselekményszál is feltűnik, és ki is van fejtve. Persze érthető a megoldásod, mert durva elvárás lett volna, hogy egy dupla ilyen hosszú művel indulj. :D
      Akinek ez jön be, azt tényleg teljesen leveheted ezzel a lábáról, mert kivételes volt, látszik benne a tehetséged is, és az is, hogy szereted, ismered a karaktereidet. Én egy kicsit kevésbé vagyok romantikus alkat.
      Tényleg gratulálok hozzá, nagyszerű munkát adtál ki a kezeid közül. :)

      Üdvözlettel:
      Clarey

      Törlés
    2. Kedves Clarey!

      bevallom, a te véleményed sokkal jobban közelít ahhoz, amit én is gondolok a történetemről. Igaz, őszintén bevallom, kevésbé szép pontokra számítottam tőled. :D Nem azért, mert keménykezű kritikus lennél, félre ne érts, inkább csak nagyon őszinte egy raklapnyi éleslátással megáldva. :)

      A kulcsokhoz nem fűznék hozzá semmit, ott éreztem, hogy talán sikerült szépen beépítenem őket, még ha a kép kulcs nem is volt túl ötletes talán. A csapatkulcsnál, magánál Harrynél én is tisztán látom, mennyire nem jól oldottam meg. Ahogy Draco Girlnek is írtam, a dark Harry nem az én asztalom, nagy kár, hogy minderre egy kihívás keretein belül jöttem rá. -.- Szegény csapatom. :( Mindenesetre azt tudom mondani, hogy a történetem már elkezdtem kibővíteni, mert mind Harrynél, mind a történetvezetésnél és a cselekmény kibontásánál akadnak hiányosságok. Nagyon szerettem volna, időm is lett volna bőven szebben kifejteni, kicsit lassabban szövögetni a szálakat, mert így valóban kicsit összecsapott itt-ott, amit sajnálok és szégyenlek is. És kedves vagy, de nem mentség, hogy nem várható el egy kétszer ilyen hosszú történet megírása, mert igenis teljesíthető lett volna, hiszen két teljes hónapom volt rá.

      Nagyon örülök viszont annak, hogy bár nem vagy oda sem a slashért, sem a fluffyért, ennek ellenére összességében tetszett a történet hangulata, el tudtad olvasni és ilyen hosszú, szép véleményt írtál nekem. Mindig nagyon hálás vagyok a kritikaíróknak, mert mindig tanulok tőlük, ezúttal is sikerült. Igyekszem úgy átalakítani utólag a történetet, hogy amit most hiányoltál, azokra mind választ adjak. Köszönöm szépen neked is ezt a csodálatos, hosszú, minden részletre kiterjedő kritikát! Tőled is csak azt tudom kérni, maradj velünk, tarts ki a kihívás végéig, mert nagyszerű történetek várnak még Rád! ;)

      Köszönettel:
      Az Író

      Törlés
    3. Kedves Író!
      Ó, nagyon örülök, hogy válaszoltál, köszönöm szépen!^^
      Meglepődtem rajta, hogy "csúnya" pontokra számítottál tőlem. Nagyon nehezemre esik pedig már ezeket is meghozni, mert minden történetben találok mindig valami szerethető dolgot - legszívesebben mindenhol, mindenkinek 8 pontot adnék, mert tudom, hogy sok munkát fektetnek a kihívásos történetekbe az írók. Ráadásul örülnék, ha csak fele olyan jól írnék, mint bármelyik író ezen a kihíváson, nem is értem, honnan vettem a bátorságot, hogy kritikákat írjak bárkinek is. :D De azért igyekszem igazságos és objektív maradni.
      Ha kibővíted, és fent lesz a Merin is - vagy valahol -, akkor számíthatsz rám egy második körös olvasásra mindenképp. :)
      És maradok a végéig, véleményezéssel együtt, mert nagyon megtetszett az egész verseny alapötlete, kulcsokkal, történetekkel együtt. ^^
      Kíváncsian várom, ki lehetsz, mert ha más témában is van írásod, akkor arra mindenképp vevő lennék.
      Üdvözlettel:
      Clarey

      Törlés
  3. Kedves Író!

    Nagyon örültem ennek a megható drarrynek. A szívembe hatolt a történeted. Gratulálok hozzá.

    1. Gyönyörűen építetted a történetbe a kapott képet, megadva ezzel az egésznek a hangulatát. 8 pont
    2. Harry karaktere jól sikerült. Ahogy Dracóval viselkedett elég aljas volt, a Mardekár házban pedig kiélhette minden vágyát, hogy a saját érdekeit nézze. Keményen bánt a fiúval, aki mindent megadott volna érte, mégis kicsit túlzó volt nekem az érzelgőssége amikor meg akarta menteni őt. A csapatod számára megfelelt, és a másik két tényező is szépen ki lett hozva a történetben. 7 pont
    3. Nagyon szerettem Dracót. Az édes, törékeny, mágiáját veszett fiút, aki inkább elbujdokol, semmint csalódást okozzon Harrynek. Nem szeretem, mikor Luciusról így esik szó, valahogy nem tudom elképzelni róla, de ez az én gondom, te ilyenek írtad őt. Pansy karaktere is jól sikerült, meg Theoé is. Ladyt szerettem a leginkább. 7,5 pont.
    4. A végén talán nem jutott elég időd az írásra, Dumbledore-t gyorsan lerendezted, de nem volt annyira zavaró, próbáltál inkább a két fiúra koncentrálni. Összességében nagyon tetszett. 8 pont.
    5. Itt minden a helyén volt 8 pont
    6. Nagyon meghatottál! Amíg élt a reményem, hogy Harry visszakapja Dracót addig nem volt gondom, de a vége… Persze számítottam ilyen végkifejletre a tartalom alapján, de ez egy szívbemarkoló drarry. Köszönöm a csodálatos élményt! 8 pont.

    Emyke, Kritika Klub

    VálaszTörlés
  4. Kedves Író!

    Legszívesebben a szubjektív véleménnyel kezdeném, de nekifogok a pontozásnak, aztán jöhet minden más :)

    1. Mennyire felelt meg a történet a kulcsoknak? Felismerhető volt-e benne a választott kulcs, elég jelentőségteljes volt-e? Valóban fontos motívum volt, vagy csupán említés szintjén fordult elő?

    Maga a kép, amit kulcsnak kaptál, inkább keretet adott a történetnek, kifejezetten nagyon nem hatotta át, talán a hangulatát hiányoltam, hogy nagyobb szerepet kapjon, de szerintem így is jól megoldottad a helyzetet. A másik két kulcs viszont tökéletesen átlengte a történetet, a gyengeség végig megmutatkozott Dracóban, és a gyengédség is, kettejük kapcsolatában. 7/8

    2. Mennyire felelt meg Harry szándéka a csapatának? Viselte-e a Spinell/Borostyán tipikus motiváló erejét?

    Szerintem sikerült elkapni a borostyán elemeket, Harry maga sem tudta, hogy mi történt, hogyan ártott, erre megadom a max pontot! 8/8

    3. Mennyire kidolgozottak a karakterek? Itt természetesen Harry OOC, erre épület maga a kihívás. De a többiek mennyire könyv hűek, hitelesek?

    Itt voltak már gondjaim, pl Luciusból nem nézem ki, hogy bántalmazza a fiát, lelkileg igen, de testileg nem. Nekik tökéletesnek kell lenniük, szerintem az arisztokrata család ilyet nem engedhet meg magának, hogy fizikailag fenyíti a gyerekét – inkább lelkileg, azért lesz Draco hűvös a környezetével.
    A mardekárosokkal nem volt bajom, eléggé szemét módon viselkedtek, ahogy az kell, viszont a másik gondom Dumbledore volt. Valahogy voltak olyan mozzanatok, ideges megnyilvánulásai, amit nem tudok hozzá elképzelni. Olvastam a történetet és az ő jelenetei kiszakítottak a világból, nem illett annyira hozzá.
    Szintén hiányoltam Ront és Hermione-t, valahogy túl gyorsan elfelejtették Harryt. 5,5/8

    4. Milyen jól dolgozta ki az író a cselekményt? Vannak-e elvarratlan szálak, zavaró logikai hibák?

    A cselekménynél úgy éreztem, hogy nagyon ki van élezve a szerelmi szálra. Sokáig nem történt különösebben semmi, csak Harry és Draco szála jelent meg, amit bánni nem bánok, mert imádom őket, de a sztori kicsit mintha lassan indult volna be. (Pl.: hiányoltam Ront és Hermione-t, mintha túl gyorsan elfelejtették volna Harryt). Ezzel szemben a végén tökéletesen kárpótoltál, minden le lett zárva, élveztem olvasni. Ezen kívül bevallom, hogy megleptél, valamiért végig azt hittem, hogy boldog cukormázas vége lesz a történetnek, ezzel szemben úgy kellett munkába mennem, hogy vörösre sírtam a szemem (Igen, kora reggel fejeztem be az olvasást :) ) 7/8

    5. Megfelelő volt-e a történet helyesírásilag, formailag, szerkesztésileg?

    Nem nagyon találtam hibát, szerintem nagyon jól össze lett szerkesztve, ehhez nincs is többet mondani, csak azt, hogy : 8/8

    6. Mennyire tetszett a történet? Ez teljességgel szubjektív vélemény.

    Tetszett, lekötött, alig bírtam letenni! Tökéletes hangulat, tökéletes befejezéssel! Imádom, imádlak! :D 8/8

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bolond vagyok XD Elírtam, Spinell volt nem borostyán :)

      Snakey

      Törlés