2013. augusztus 17., szombat

Lelkek útvesztője

Csapat: Spinell
Cím: Lelkek útvesztője
Kulcsok: harmadik kép, tizenkettő: áldozathozatal, lemondás
Műfaj: angst, dráma, AU
Korhatár: 14
Figyelmeztetések: slash, gyilkosság, szereplő halála, OOC szereplők
Jogok: minden jog Rowlingot illetve a Warner brotherst illeti, én csak eljátszadoztam a szereplőkkel a magam (és remélhetőleg mások) szórakoztatására
Megjegyzés: óriási köszönet annak a két személynek, aki elrugdalt idáig, nélkülük biztosan feladtam volna. Ők valószínűleg úgyis tudják, hogy róluk beszélek.
Tartalom: Hogy ismeri a varázsvilág Harry Pottert? A Kis Túlélő, a varázsvilág megmentője, Tudodki legyőzője, körözött bűnöző. Gyilkos.

Egyedül Dumbledore képtelen elfogadni ezt a gyökeres változást, még az sem akadályozza meg a közbeavatkozásban, hogy rég halott, így elviszi kedvenc világmegmentőjét egy lélektúrára.
A történet linkje: Lelkek útvesztője


3 megjegyzés:

  1. Kedves Író!

    Szép, kerek történetet alkottál, leheletnyi szomorúsággal.

    És akkor a pontok:

    1. Mennyire felelt meg a történet a kulcsoknak? Felismerhető volt-e benne a választott kulcs, elég jelentőségteljes volt-e? Valóban fontos motívum volt, vagy csupán említés szintjén fordult elő?

    Azt hiszem a kulcsok ott voltak. 8 pont.

    2. Mennyire felelt meg Harry szándéka a csapatának? Viselte-e a Spinell/Borostyán tipikus motiváló erejét?

    Harryt nem éreztem gonosznak, inkább erősen elveszettnek, aki csupán békére vágyik. 5 pont.

    3. Mennyire kidolgozottak a karakterek? Itt természetesen Harry OOC, erre épület maga a kihívás. De a többiek mennyire könyv hűek, hitelesek?

    A kidolgozott karaktereid tetszettek, ideillőek voltak. 8 pont.

    4. Milyen jól dolgozta ki az író a cselekményt? Vannak-e elvarratlan szálak, zavaró logikai hibák?

    A cselekményt kidolgoztad, amennyire ez a történet engedte. Valahogy végig olyan hiányérzetem volt, hogy nem tudtunk meg többet Harry tetteiről :( 6 pont.

    5. Megfelelő volt-e a történet helyesírásilag, formailag, szerkesztésileg?

    Itt nem találtam hibát. 8 pont.

    6. Mennyire tetszett a történet? Ez teljességgel szubjektív vélemény.

    Igazából nem volt rossz történetecske, csak valahogy nem tudtam igazán beleélni magam. 7 pont.

    Köszönöm, hogy olvashattam!

    Draco Girl

    VálaszTörlés
  2. Kedves Író! :)

    1. Mennyire felelt meg a történet a kulcsoknak? Felismerhető volt-e benne a választott kulcs, elég jelentőségteljes volt-e? Valóban fontos motívum volt, vagy csupán említés szintjén fordult elő? 8/8
    – Te jó ég! Újabb kivételesen kreatív képkulcs felhasználásra bukkantam. Nagyszerű ötlet volt így megjeleníteni az erdőt, lenyűgöztél vele teljesen. Tökéletesen párosítottad a szimbólumokat a jelentésükkel.
    A két szókulcsot viszont annyira nem éreztem jellemzőnek, de a kép miatt, ami több mint kiváló volt, nem tudok (és nem is akarok) levonni pontot.

    2. Mennyire felelt meg Harry szándéka a csapatának? Viselte-e a Spinell/Borostyán tipikus motiváló erejét? 8/5
    – Én úgy éreztem, Harry inkább kiégett, keserű, megtört, mint dark a történet jelenében. Nagyobb hangsúlyt érdemelt volna a sötétebb jellemének a kifejtése. Sajnáltam ezt a szempontot, mert ehhez a történethez igazán egy ilyen Harry passzolt, de a Spinell leírás eltér tőle jócskán.

    3. Mennyire kidolgozottak a karakterek? Itt természetesen Harry OOC, erre épült maga a kihívás. De a többiek mennyire könyvhűek, hitelesek? 8/7,5
    – Charlie-val nem volt nehéz dolgod, mert túl sokat nem tudtunk meg róla a könyvekből, ezért az ő jelleme szerintem stimmelt. Dracóé nagyon tetszett, eltaláltad a karaktert teljesen.
    Dumbledore esetében éreztem azt, hogy kicsit sarkítva lett a személyisége, és inkább Willy Wonka volt, mint Albus, de nem éreztem különösebben súlyosnak a „személyiségtorzulását”.

    4. Milyen jól dolgozta ki az író a cselekményt? Vannak-e elvarratlan szálak, zavaró logikai hibák? 8/8
    – Az biztos, hogy szépen kidolgoztad! Kis balladai homály maradt a végén, de ez nálam nagyon működik, jól illeszkedett az addigi történethez. Tetszett az idősíkok váltakozása, mert teljesen érthetően szerkesztetted meg, nem éreztem azt, hogy csapongsz a jelenek között.
    Két alkotás is eszembe jutott az olvasás közben. Az egyik a Christmas Carol, ezt a múlt-jelen-jövő/Sors vonalat ahhoz tudnám hasonlítani – és nekem az egyik kedvenc művem. A másik nagy favorizáltam a Nightmare Before Christmas, amit pedig a fába bemászás idézett meg, emiatt nagyon elégedett voltam a történettel.
    Talán, ami picit logikailag átírható lenne, az az a sor, amikor Charlie az öccsének nevezi Harryt, majd a következő jelenetben megcsókolja. Szerintem ezt cseréld ki, mert kicsit furán jön ki. :D

    5. Megfelelő volt-e a történet helyesírásilag, formailag, szerkesztésileg? 8/6
    – Jaj, a formázás/szerkesztés nekem nagyon nem jött be. Kinyomtatva olvastam, de így is eléggé zavaró volt, hogy ennyire tömbösítve van a szöveg. Kicsit többet kellett volna tagolni, a gondolatjelekkel pedig feltétlen kezdj valamit, kérlek, mert ez így eléggé érdekesen festett, hogy így kilógnak a mindenségből.
    Ezen kívül akadt elgépelés (elenyésző): kissebre, mulatatta, bíztatóan
    A stílusod viszont elképesztően olvasmányos és élvezetes, észre sem vettem, és máris a novella végére értem.

    6. Mennyire tetszett a történet? Ez teljességgel szubjektív vélemény. 8/8
    – IMÁDTAM! Valami fenomenális volt, nekem nagyon tetszett! Szeretem a keserédes ficeket nagyon, ez pedig az volt, a javából. Gyönyörűen fogalmazol, hihetetlenek az ötleteid, szépen építetted fel. Engem ezzel teljesen megnyertél magadnak, úgyhogy meg is kérlek rá, hogy ne haragudj, hogy ilyen rövid kis véleményt sikerült összehoznom, de feleslegesnek ítéltem a szócséplést, mert ez úgy volt állati klassz, ahogy van. :)
    Remélem, felkerül a Merire, mert kötelező helye lesz a kedvenceim között, és szeretném elolvasni néhány további művedet is. Nagyon szépen köszönöm ezt az élményt Neked! Teljesen levettél a lábamról.

    Üdvözlettel:
    Clarey

    VálaszTörlés
  3. Kedves Író!
    Bele is fogok a kritikába,útközben majd véleményezem :D
    1. Mennyire felelt meg a történet a kulcsoknak?Elég jelentőségteljes volt-e,felismerhető volt-e?
    Maga volt a történet,nagy szerepet játszott benne,zseniális,hogy kitaláltad azt,hogy a kép Harry lelkivilágát tükrözze :) 8/8
    2. Mennyire felelt meg Harry szándéka a csapatának?
    Volt benne gonoszság,de nem éreztem jelentősnek.Inkább lelki békére vágyott. 8/6
    3. Mennyire kidolgozottak a karakterek?
    Harryn volt a hangsúly,sajnos túl sok mellékszereplőt nem kaptunk,nem volt idejük kibontakozni. 8/6
    4. Milyen jól dolgozta ki az író a cselekményt?Voltak benne elvarratlan szálak,logikai hibák?
    Én ebbe nem tudok belekötni,ezen a téren minden a helyén volt,jó kis sztori :) 8/8
    5. Megfelelő volt-e a sztori helyesírásilag,szerkesztésileg,formailag?
    Nyelvi vagy egyéb hibát nem találtam benne. 8/8
    6. Mennyire tetszett a történet?
    Jól ki volt építve,az alapsztori megfogott és remek kis történet alakult ki.Kár,hogy Harry nem volt annyira gonosz,de nekem tetszett :) 8/7
    FuraMark-Kritika Klub (megtalálsz minket a Merengő fórumán)

    VálaszTörlés