2013. augusztus 16., péntek

Laponként közelebb hozzád

Csapat: Borostyán
Cím: Laponként közelebb hozzád
Kulcs(ok): hűtlenség, árulás, ötös kép
Műfaj: regény
Korhatár: 18 (kéretik komolyan venni)
Műfaj: horror
Szereplők: Harry Potter, Draco Malfoy, Lucius Malfoy, Ginny Weasley, saját katakter(ek)
Párosok. Harry/Draco, Harry/Ginny (említés szintjén), Ginny/Lucius (említés szintjén)
Figyelmeztetések: Au, slash, dráma, szereplő halála, erotikus tartalom, nemi erőszak, gyilkosság, kínzás, OCC karakterek.
Megjegyzés:
A történet nem veszi figyelembe az utolsó két könyv eseményeit. Voldemort létezik, de a történet átsiklik a háborún. Horcruxok nincsenek nincs, Harry saját erejéből végez Voldemorttal.
Az összes halálfaló szabadon flangál a háború után, és a békés időket felválltja a korrupció.
Jogok: Teljes egészében Rowling tulajdona. Ha az olvasó más könyvel és filmmel is összefüggést talál, az nem véletlen műve
Tartalom: Joseph Solomonnak kvibli újságírónak, aki hónapok óta figyel egy rejtélyes férfit, ösztönei azt súgják, hogy hatalmas szenzáció van kilátásban. Mikor találkozót kér tőle az idegen, ő elfogadja azt. Ám amit eddig csak a történelemkönyvekben olvashatott, most valósággá válik számára. Hogy a zöldszemű idegen miért pont őt, Josephet választotta a naplója feltárásához? Kiderül minden.

Harry már túllépte az ötvenedik életévét, és elmeséli a történetét, miként is vette kezébe az igazságszolgáltatást. Lassan megérthetjük, hogy lett az egykor kedves és ártatlan fiúból, egy számító és kitartó gyilkos.


A történet linkje: Laponként közelebb hozzád

6 megjegyzés:

  1. Kedves Író!

    Minden elismerésem a történethez! Tökéletesen formáltad meg a pszichopatává váló Harryt, ahogy szépen és módszeresen végez mindenkivel. Ilyen izgalmas történetet már régen olvastam!

    És akkor a pontok:

    1. Mennyire felelt meg a történet a kulcsoknak? Felismerhető volt-e benne a választott kulcs, elég jelentőségteljes volt-e? Valóban fontos motívum volt, vagy csupán említés szintjén fordult elő?

    Minden kulcs benne volt, a kép felhasználása különösen tetszett! 8 pont.

    2. Mennyire felelt meg Harry szándéka a csapatának? Viselte-e a Spinell/Borostyán tipikus motiváló erejét?

    Én úgy éreztem, hogy tökéletesen formáltad meg a csapatodnak megfelelő Harryt, aki közben mégis tudott Harry is maradni :) Csak gonosz. 8 pont.

    3. Mennyire kidolgozottak a karakterek? Itt természetesen Harry OOC, erre épület maga a kihívás. De a többiek mennyire könyv hűek, hitelesek?

    Tökéletes volt a karakterek kidolgozása is! Egyetlen visszás hangot sem éreztem az olvasás közben :) 8 pont.

    4. Milyen jól dolgozta ki az író a cselekményt? Vannak-e elvarratlan szálak, zavaró logikai hibák?

    Remek történet volt! Csodásan építetted fel,pontról,pontra izgultam végig. Kerek volt, egész és mégis rejtelmes, izgalmas. Elismerésem. 8 pont.

    5. Megfelelő volt-e a történet helyesírásilag, formailag, szerkesztésileg?

    Eléggé zavaró volt, hogy néhány bétai bejegyzés bent maradt a történetben. 6 pont.

    6. Mennyire tetszett a történet? Ez teljességgel szubjektív vélemény.

    És, hogy mennyire tetszett? Nagyon :)))) Nagyon, nagyon! 8 pont.

    Egy élmény volt olvasni! Köszönöm :)

    Draco Girl

    VálaszTörlés
  2. Író válasza: Hálásan köszönöm a vélemény :) A soraidat olvasása után percekig vigyorogtam és a mosoly azóta is levakarhatatlan az arcomról :) Hatalmas öröm volt megírni ezt a történetet, Nektek. Remélem a jövőben sem okozok majd csalódást az olvasóknak.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Író! :)

    Két részletben fogom elküldeni a pontozásom, én kicsit szigorúbban osztogatom őket.

    1. Mennyire felelt meg a történet a kulcsoknak? Felismerhető volt-e benne a választott kulcs, elég jelentőségteljes volt-e? Valóban fontos motívum volt, vagy csupán említés szintjén fordult elő? 8/7
    – A címe nagyon tetszett, és az, amit szimbolizált. Tökéletesen illett a képhez, nagyon tetszett ez a fajta megközelítése, sőt az az egész szál nagyon a kedvemre tett.
    Az árulást leginkább az elején éreztem, amikor Harry hátat fordít a barátainak, és a Rendtől is elpártol.
    A hűtlenséget leginkább az eszmék irányába fedeztem fel, nem az emberek között.
    Jó volt, de én valamiért nem éreztem maximálisnak.

    2. Mennyire felelt meg Harry szándéka a csapatának? Viselte-e a Spinell/Borostyán tipikus motiváló erejét? 8/7
    – A Borostyán csapat leírásában szereplő Harryt nagyon jól visszahoztad, tényleg felfedezhetőek voltak benne az ott megadott jellemvonások. Egyetlen pici problémám volt csak vele kapcsolatban, mégpedig az alapmotivációja. Egy ~17 évesen átélt, ráadásul fél év hosszúságú kapcsolat utáni szerelmi csalódást én nem gondolok akkora tragédiának, hogy az az emberből lélektelen gyilkost csináljon. Ha ez így lenne, akkor csak pszichopaták élnének a Földön. :) Én legalábbis minimum 3× éreztem tinikoromban, hogy életem szerelmét veszítettem el, és azt hittem, vége a világnak. (Persze Harrynek hozzá jöttek Voldemort képei is, de erről majd lejjebb még írok!)

    3. Mennyire kidolgozottak a karakterek? Itt természetesen Harry OOC, erre épült maga a kihívás. De a többiek mennyire könyvhűek, hitelesek? 8/6
    – Volt néhány reakció azért, amit OOC-nek éreztem. Vegyük például az elejét, amikor Ron és Hermione otthagyja Harryt. Ronból kinézem, hogy sértődés miatt nem keresi, de Hermionéről ezt elképzelhetetlennek tartom, ő nem olyan.
    Draco bocsánatért könyörgése szerintem nem volt annyira méltó hozzá, ő ennél egy fokkal büszkébb teremtés.
    A Dursleyk tetszettek nagyon, főleg az, ahogy azt szemléltetted, kinek mekkora a tűréshatára, talán Petuniát erősebbnek gondolnám Dudlusnál, de így is egyetértünk abban, hogy Vernon a leggyengébb láncszem. ;)
    Joseph esetében éreztem egy kis ellentmondást a karakterben. Az elején egészen belelkesültem, mert teljesen azt festetted le róla, hogy egy gátlástalan újságíró, aki eltűr akármit a sikersztoriért, ezzel viszont eléggé ellentétben állt, ahogy kiborult a gyilkosságok hallatán. Többet vártam volna tőle a felvezetett személyiség alapján.

    Folyt.köv!
    Üdv:
    Clarey:
    Kritika Klub Tag
    (Megtalálsz minket a Merengő Fórumán.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Író! (Vol.2)
      4. Milyen jól dolgozta ki az író a cselekményt? Vannak-e elvarratlan szálak, zavaró logikai hibák? 8/5
      – Itt akadtak apróbb problémáim, de előbb azt, ami tetszett. A napló ötlete nagyon, főleg az, ahogy „közeledett” Draco felé. Tetszettek a véres epizódok is, mert kreatív ötleteket találtál ki. A kalapácsosba belegondolni elég sokkoló volt. Harry ezen cselekedeteiről szívesebben olvastam volna bővebben, mint a romi szálról. Az író-Pansy kapcsolat is jól volt felépítve, azt vártam, hogy kiderül, hogy Harry az apja, vagy valami, de a gyilkosság még ötletesebbre sikeredett. Na, és most a feketeleves.
      Első a dátum, ami 2007. Harryék ’97-ben voltak diákok. :) Ezen kívül nagyon érdekelt volna, hogy akkor most Ron és Hermione is meghalt? Volt rá utalás, de biztos nem voltam benne. Percynek miért kellett halnia? Nem gonosz ő, csak egy vaskalapos, szemellenzős bürokrata, aki törvénytisztelő – ő csak egy báb leginkább.
      Ha nem voltak horcruxok, akkor Voldemort hogyan „vetített” Harrynek látomásokat?
      Néhány idézet, amik kicsit még megzavartak.
      „Egy hétig volt, étlen, szomjan, végtagok nélkül!” – A kiszáradás 3 nap után áll be, ha hozzávesszük a többit...
      „Kelletlenül nyúlok a nadrágomért, ami ki tudja, merre lehet.” – Ez egy hangyányit ellentmondásos.
      „Ha egyszer ott a Jegy a karodon, akkor örökre halálfaló maradsz.” – Vallja Harry, de a végén szóvá teszi Piton halálát, mint Pansy bűne. Piton az „élő” példa a kijelentés cáfolására.
      „A történet e fele maradjon az én titkom; hogy miért is sikerült Ginnyt magam mellé állítanom.” – Pedig érdekelne... ;)
      Ja, és akkor most Harry végül „feladta” magát? Mert Joseph diktafonra vette az egész monológot, tehát az perdöntő lenne ellene...
      És a lényeg! Hogyan szerezte Harry a sebhelyet? Ezt végül csak nem tudtuk meg, pedig izgatottan vártam! :D

      5. Megfelelő volt-e a történet helyesírásilag, formailag, szerkesztésileg? 8/4,5
      – Maradt benne néhány helyesírási hiba és elgépelés (hello, Dursleyékhoz, újságirón, tünt, válatlanul, tehán, árfutott, holmiijait, végigfutatta, elitélnivaló, mindenhól, tünés, jutatott, ált, meg tudja, összeg iskolaévem, Dustlyéknél)
      Ezt itt is kiemelem külön, de az „eltusolni” dupla „s”, tényleg tanácstalanul állok ez előtt a jelenség előtt, hogy zuhanyzásként él a köztudatban, mert rengeteg helyen láttam így írva.
      Itt-ott maradt felesleges szóköz, máshol hiányzott, a szóismétlés néhol zavaró volt – tagmondatonként használtál néha egyformát.
      A varázsigéket nagybetűvel kell írni, és az átok neve Imperius, nem imperio.
      Nem értem ezeket, mert volt bétád – ezt a véletlenül bent felejtett utasításai is bizonyították. :)

      6. Mennyire tetszett a történet? Ez teljességgel szubjektív vélemény. 8/5,5
      – Voltak nagyon jó ötleteid, amikért rajongtam, mert jól is lettek megírva, viszont nekem túl sok volt a romantikus szál, jobban élveztem volna nélküle is a történetet. Persze kellett az alapkoncepcióhoz, de a későbbiekben is visszaköszönt. Ez az én finnyásságom, hogy annyira nem rajongok az ilyen motivációkért.
      Hú a vége (utolsó 4 mondat) az 5*... Tudom én, hogy Harry, de valamiért Jack Nicholson pszichopata fejét képzeltem el hozzá, és reménykedem, hogy azt a sorsot kapta Draco, amit Harry beígért. :P
      Vevő lennék még „darabolós” irományodra!

      Üdvözlettel:
      Clarey
      Kritika Klub Tag
      (Megtalálsz minket a Merengő Fórumán.)

      Törlés
  4. Kedves Író!

    1.Mennyire felelt meg a történet a kulcsoknak? Felismerhető volt-e benne a választott kulcs, elég jelentőségteljes volt-e? Valóban fontos motívum volt, vagy csupán említés szintjén fordult elő?

    A hűtlenség és árulás kifejezetten jellemezte, de csak Draco és Harry kapcsolatát. Kicsit mintha erre élezted volna az egészet, hogy milyen a viszonyuk. Ettől függetlenül tökéletesen benne volt, szóval ezzel nem volt hiba. Jó ötlet volt, hogy a képet naplóként értelmezted, legalábbis nekem tetszett, mondjuk el tudtam volna képzelni, hogy valahogy több szerepet adsz neki egy hosszabb történetben, de így sem volt rossz. 7,5/8

    2. Mennyire felelt meg Harry szándéka a csapatának? Viselte-e a Spinell/Borostyán tipikus motiváló erejét?

    Igen! Nagyon is, a célért mindenen át, és végül úgy néztem, el is érte azt…8/8

    3. Mennyire kidolgozottak a karakterek? Itt természetesen Harry OOC, erre épület maga a kihívás. De a többiek mennyire könyv hűek, hitelesek?

    Draco karakterével mindig bajban vagyok, ez nálad sincs másképpen. Főleg egy Drarryben nehéz őt megítélni, de összességében szerintem jól elkaptad a jellemét. Megvolt a családja iránti hűség és mellette az ellentét, hogy Harryvel akar lenni, mégis el kell, hogy árulja, nem tehet semmit.
    Ginnyből nem sokat láttunk, ahogy Pansy is érdekes változáson mehetett át, ha családanyává vált, de összességében ezt mind el tudtam hinni neked.
    7/8

    4. Milyen jól dolgozta ki az író a cselekményt? Vannak-e elvarratlan szálak, zavaró logikai hibák?

    Itt több dolgot is találtam. Először is nem értettem, hogy Ginny milyen motivációból tartott Harryvel. Ez nem derült ki, Harry titka marad, ha úgy vesszük. Szintén nem értettem, hogy Dudley hogy maradhatott életben karok és lábak nélkül egy hétig… ha elveszíti a végtagját, biológiai tudásom szerint egy perc nem kell, hogy elvérezzen. Azt el tudom képzelni, hogy beforrasztják valami mágiával a sebet, de erre semmi utalás nem volt.
    Azt sem értettem, hogy mit keresett Voldemort Párizsban az Eiffel-toronynál? :D Mondjuk ez nem kizárt, mert persze, miért ne, de tudtommal ő inkább csak Angliában tanyázott.
    Még egy dolog, aztán befejezem a kötözködést. 2047-et írunk, és a kisfickó kazettás magnót használ? Interjú a vámpírral című könyv ugrott be, abba használ a srác ilyet, hasonló az elrendezése is. 5,5/8

    5. Megfelelő volt-e a történet helyesírásilag, formailag, szerkesztésileg?

    Néhány vesszőhiba, néhány elírás. 6,5/8

    6. Mennyire tetszett a történet? Ez teljességgel szubjektív vélemény.

    Végülis tetszett, lekötött és a vége nagyon ütősre sikeredett, de igazából éles ellentétet éreztem az egészben. A sötét jeleneteket is jól megírtad, és a szerelmes/erotikus jelenetek is brilliánsra sikerültek, de még előbbi reménynélküli és mély lelki válságról tanúskodott, utóbbi mintha kicsit rózsaszínes lett volna, dacára annak, hogy Harry megerőszakolta Dracót. A kettő ellentéte pedig valahogy megszakította a hangulatot. 7/8

    Köszi, hogy olvashattam :) Snakey :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szeretnék mindenkinek köszönetet mondani, mindenkinek aki, hogy olvasta illetve véleményével és pontjaival megtisztelt.
      Egy élmény volt számomra megírni ezt a történetet és részt venni a kihíváson.
      Külön hálás vagyok a csapattársaknak és a szervezőknek is :) Hatalmas ölelés a bétámnak, aki vállalta, hogy megregulázza illetve véleményezi a sztoryt :)
      Mindenkinek sok sikert az eredményhirdetésnél!
      Az elkövető, alias író :)

      Törlés