2013. augusztus 10., szombat

Játszószobák

Csapat: Borostyán
Cím: Játszószobák
Kulcsok: 6-os kép és 7. függetlenség, változás
Műfaj: crossover, dark/angst, akció, regény.
Korhatár: 18.
Figyelmeztetések: részletes erotikus jelenetek (slash), threesome, erőszakos jelenetek, szereplők halála, obszcén szavak.
Jogok: Minden Rowlingot és a Marvel Studiost illeti, a mű elkészítéséből anyagi hasznom nem származott.
Megjegyzés: A történet egy Bosszúállók/Harry Potter crossover. Igyekeztem a lehető legjobban bemutatni a másik fandomot, hogy annak is érthető legyen, aki nem látta a filmet. Az íráshoz felhasználtam elemeket a skandináv mitológiából is, de valamennyit változtattam rajtuk (Marvel után szabadon). Ezen kívül ez egy Tony/Harry/Loki hármasítású fic, ezért tényleg csak az olvassa, aki szereti az ilyesmit.
Tartalom: A fiú kezében a világ olyan, mint egy groteszk játszószoba. Nincs rajta nagy ablak, amin besüt a fény, nincsenek üde színek, nincs a látványában boldogság. Ez egy olyan szoba, ahol a fiú kedvére játszadozhat bármelyik játékával, összetörheti, eltaposhatja azokat dühében, vagy épp babusgathatja, csodálhatja is őket. A fiú egészen addig csinálja ezt, míg végleg rá nem un a játszószobára… És akkor ez a világ már nem is lesz neki elég.





A történet linkje: Játszószobák

7 megjegyzés:

  1. Kedves Író!

    Próbáltam alapos lenni az olvasásban, mivel nem ismerem azt a fandomot, amivel összemostad a történetet. Azt láttam, hogy sokat dolgoztál vele, szépen felépítetted ez mindenképpen elismerést érdemel.

    És akkor a pontok:

    1. Mennyire felelt meg a történet a kulcsoknak? Felismerhető volt-e benne a választott kulcs, elég jelentőségteljes volt-e? Valóban fontos motívum volt, vagy csupán említés szintjén fordult elő?
    8 pont. Ezt teljesen rendben valónak találtam.

    2. Mennyire felelt meg Harry szándéka a csapatának? Viselte-e a Spinell/Borostyán tipikus motiváló erejét?
    Itt sem éreztem, hogy gond lenne, szépen kidolgoztad a csapatodnak megfelelő Harryt. 8 pont.

    3. Mennyire kidolgozottak a karakterek? Itt természetesen Harry OOC, erre épület maga a kihívás. De a többiek mennyire könyv hűek, hitelesek?
    Mivel crossovert írtál, egészen elbizonytalanodtam itt :( Minden szereplőt nagyon furcsának éreztem. Különösen Voldemortot. 6 pont.

    4. Milyen jól dolgozta ki az író a cselekményt? Vannak-e elvarratlan szálak, zavaró logikai hibák?
    A történet nagyon részletes, nagyon kidolgozott egész volt. 8 pont.

    5. Megfelelő volt-e a történet helyesírásilag, formailag, szerkesztésileg?

    Itt sem találtam hibát: 8 pont.

    6. Mennyire tetszett a történet? Ez teljességgel szubjektív vélemény.

    Sajnos nem tudtam magam beleélni. Nyílván az én hibám hiszen nem ismerem a fandomot amivel összedolgoztad. De értékelem az erőfeszítésedet, hiszen látom mennyire sokat fáradtál vele. 6 pont.

    Draco Girl

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Draco Girl!

      Teljesen megértem, hogy az idegen világ miatt nem lett a kedvenced, és azt is tudom, hogy sokan nem szeretik a crossovereket. Hálás vagyok, hogy ennek ellenére is elolvastad a sztorit. :)

      A karakterek nekem sem tetszenek. :"D Egyikükkel sem vagyok teljes mértékben kiegyezve, főleg Harryvel szenvedtem igazából.

      Egyébként meglepett, hogy összességében ilyen jó pontokat adtál, én magam korántsem vagyok ennyire megelégedve a sztorimmal, de jólesik, hogy - ezek szerint azért - értékelhetőt alkottam. ^^

      Köszönöm azt is, hogy írtál! <3 További jó olvasást, pontozást! :3

      Az Író

      Törlés
  2. Kedves Író!

    Feladtad te is a leckét:

    1. Mennyire felelt meg a történet a kulcsoknak? Felismerhető volt-e benne a választott kulcs, elég jelentőségteljes volt-e? Valóban fontos motívum volt, vagy csupán említés szintjén fordult elő?

    Kulcsok, kulcsok, a függetlenség és a változás, mindkettő tökéletesen illet a történetedre, hiszen Harry egyszerre ment át változáson, mind jellemben, mind környezetben és közben függetlenedett mindentől és mindenkitől. Viszont a másik kulcsot nehezen találtam csak meg. Maga a cím, és hogy Harry játékként kezelte a dolgot, talán egy kicsit, megjelent a plüssmackó is, de annyira nem ez volt a központi szál, ezt hiányoltam, ott volt az az autós fénykép is, de maga a kép hangulata hiányzott, és szerintem ez fontos lett volna.
    6/8

    2.Mennyire felelt meg Harry szándéka a csapatának? Viselte-e a Spinell/Borostyán tipikus motiváló erejét?

    Szerintem ez megfelelt, egy célért kellően megváltozott, előjött az őrült énje, de közben végig ott lappangott az a Harry, akit ismerünk, ismertek a barátai. Tetszett, hogy a végén nem akart visszatérni „naiv” önmagához, de mégis visszakaptunk valamit belőle. 8/8

    3. Mennyire kidolgozottak a karakterek? Itt természetesen Harry OOC, erre épület maga a kihívás. De a többiek mennyire könyv hűek, hitelesek?

    Cross, :D Jól megzavarhattad azokat, akik nem ismerik a másik fandomot, bár szépen előadtad, hogy ki kicsoda, nem tudom ez mennyire zavarta meg a többieket. Nekem mindenesetre tetszett. Találkoztam már Bosszúállós történettel, de ilyen hosszúval még nem! És mivel itt a karakterekről kell beszélni, bele is megyek.
    Vasipasit jól elkaptad, tetszett a jelleme, hogy mindig feldobja a hangulatot, akárcsak a filmben. Kicsit éreztem, hogy kiket nem kedvelsz és lehet, hogy tévedek Tony nagyon nőies lett miután Harry maga alá taszította. Romantikázós szöveg, bújás, valahogy eltűnt az elején ismert vagány Tony, hogy aztán ismét visszatérjen, ez csak egy pillanatnyi kilengés volt. Ez kicsit szemet szúrt, de a többi tetszett.
    Fogalmam sem volt, hogy mennyire vagy benne ebben a mondavilágban és a Marvel világában, de ahogy haladt a történet egyre jobban beleéltem magam, egyre jobban élveztem, és egyre nagyobb elismerésem. Úgy festetted le a karaktereket, mintha csak a sajátjaid lettek volna.
    Lokit egyenesen imádtam, a hideg viselkedésével, a gőgös arcával, a gúnyos félmosolyával. Tökéletesen előttem volt a komisz istenség. Amerika kapitány és Hulk is sokat szerepelt, nem hagytad őket elsikkadni, figyeltél a fonalukra. A jellemüket szerintem szintén eltaláltad. Mondjuk Fury érdekes lett, mintha nem kedvelnéd, ahogy a vörös ügynököt (nem jut eszembe a neve) és Sólyomszemet sem. És még azt is meg merném kockáztatni, hogy Peppert sem szereted túlságosan, hiszen elég szépen kiiktattad a történetből, de lehet, hogy ez velejáró áldozat volt.
    A jellemekkel viszont semmi kivetnivalóm, talán Fury nem tetszett, hogy fegyvernek akarta használni a kockát és valahogy a varázsvilágban, Weasleyék voltak még nehezen emészthetők a számomra. Bizonyíték nélkül ennyire meggyűlölni Harryt… ez meredek nekem.
    6,5/8

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 4. Milyen jól dolgozta ki az író a cselekményt? Vannak-e elvarratlan szálak, zavaró logikai hibák?

      Őszintén megmondom, hogy amikor elolvastam a leírásban, hogy melyik két világot akarod összekeverni nagyon bizalmatlanul álltam a dologhoz, ami elég sokáig megmaradt. Harry egyszercsak megjelenik a S.H.I.E.L.D. főhadiszállásán… Nagy fába vágtad a fejszéd, nehéz volt meggyőznöd, de aránylag sikerült megszoknom ezt a fajta párosítást. Még most is azt állítom, hogy annyira a két világ nem illik össze, de ez az én magánvéleményem, a történet ettől függetlenül kerek egész, szépen kidolgoztad a szálakat, mindenkire fektettél hangsúlyt, adtál időt, hogy kibontakozzon a jelenség.
      Ami hiba volt, és nagyon zavart, főleg a történet elején, hogy azokat az elemeket, jeleneteket használtad, amik benne voltak az eredeti filmben, annyi kiegészítéssel, hogy Harry is ott ült. Személy szerint nem szeretem majdnem szó szerint ugyanazt olvasni, amit többször láttam már filmen, és gondolom azért írtad így, mert sokan nem ismerik a fandomot, de engem, aki ismerem, kicsit untatott, hogy semmi újat nem közöltél.
      Minden mással viszont elégedett voltam, az, hogy Harry végül visszatért zseniális megoldás, szépen kikerekítetted a történetet, szeretem a hosszabb sztorikat, mindig is szerettem, szóval remélem, ha kiderül ki vagy, sokat olvashatok még tőled ;) 7/8

      5.Megfelelő volt-e a történet helyesírásilag, formailag, szerkesztésileg?
      Néhány elírás, néhány szóismétlés, de összességében nagyon szépen fogalmazol, szerintem a formai dolgokkal sem volt gond, én is írtam már hosszabb történetet, tudom, hogy milyen a javítása, szóval szerintem ennyi hiba bőven elfért benne. 8/8

      6. Mennyire tetszett a történet? Ez teljességgel szubjektív vélemény.
      Nagyon tetszett, kivéve, amit már fentebb is írtam, hogy voltak ismétlődő jelenetek. Amúgy lekötött, jól mozgattad a szálakat, a karaktereket, formáltad az eseményeket, és bár néha voltak mozzanatok, amik nem tetszettek, de hitelesen összehoztad a két világot!
      7,5/8

      Köszönöm az élményt: Snakey :)

      Törlés
    2. Kedves Snakey!

      Nos lehet, hogy a kép-kulcs felhasználás tényleg háttérbe szorult egy picit, de nem is igazán a képen szereplő tárgyak megjelenítése volt a célom - lehet, hogy ha megmaradok ennél a verziónál, jobban átérződik a kép is. :"D

      Tonyhoz csak annyit fűzök hozzá, hogy én őt pontosan ilyennek látom: vagány, menő, kicsit beképzelt, de a lelke mélyén ugyanolyan érző és érzelmes, mint bárki, és képes félretenni a kifelé mutatott gőgjét, főleg, ha el akar csábítani valakit. De persze nem baj, hogy neked kilengésnek tűnt, mindenki máshogy képzeli el a karaktert. :D
      A szereplők közül, akikkel dolgoztam, csak Peppert nem bírom :"D Nem, mint karaktert, vagy színésznőt, hanem csak... mikor frostiront írok, vagy egyéb párost, ahová Tony is kell... akkor csak szimplán ne legyen ott. Sőt, ha már erről van szó, szimplán ne akarjon Tonyval lenni. xD Más bajom nincs vele. :"D Furyékat meg bírom, a Clintasha párost shippelem is. :) De valakinek meg kellett halni, és ahogy felállítottam a fontossági sorrendet, úgy döntöttem, hogy ők lesznek azok. Még igazából a Kapitány halálán is agyaltam picit, de hamar elvetettem, mert nagyon megtetszett ez a "Steve képes felemelni a Mjölnirt"-dolog x"D Mert szerintem ő tényleg képes lenne rá, ha megpróbálná :"D Szóval őt végül nem öltem meg, emiatt.

      A Weasley-s részt eredetileg három fejezetesre terveztem. Harry bebörtönzését, a kihallgatását, meg ezeket... csak rájöttem, hogy az túl sok oldalszám, és túl sok munka, nem lettem volna kész időre, meg hát már így is szerintem felsírtak az olvasók, amikor látták, hogy milyen hosszú lesz a fic. :"D xD Valószínű ez ment a dolog rovására. Később még megpróbálom úgy kiegészíteni, hogy érthető legyen, ne pedig zavaró, hogy miért voltak Weasleyék olyanok, amilyenek. :)

      Az idézéses részére: eltaláltad, azért vettem át néhány jelenetet a filmből, hogy aki nem látta, az megértse pl. Steve és Tony viszonyát, illetve azért fontos volt az is, hogy Loki letérdeljen Harry előtt, már itt az elején, utalásként a fic legvégére, és úgy gondoltam, hogy ennyi még belefér. Sajnálom, ha unalmas volt ><

      A kritikát többi pontjára meg csak azt tudom mondani, hogy nagyon örülök, hogy sikerült megfognom vele, hogy nem rontottam el túlságosan a karaktereket, a történetvezetést, és hogy összességében jó benyomást tettem rád. :) És persze ÉN köszönöm, hogy megtiszteltél a kritikáddal, nagyon boldog voltam, hogy olvashattam a véleményedet. ^^ <3

      Üdvözlettel: Az író

      Törlés
  3. Kedves Író!
    Sajnos nem pontozással jöttem, hanem egy bocsánatkéréssel, mert nem sikerült végigolvasnom a művedet. Már csak 40 perc van vissza a szavazásból, és nem tartom valószínűnek, hogy addig befejezem, és a kritikát is megírom.
    De megnyugtatlak, ameddig eljutottam, addig tetszett, de annyi alapján nem szeretnék pontozni.
    Azonban, ha a végére érek, addigra kiderül az is, hogy ki vagy, ha szeretnéd, utána elküldhetem e-mailben a véleményem.
    Elnézésedet kérem! :(
    Üdv:
    Clarey

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Clarey!

      Ne érezd magad rosszul! :) Én voltam az, akinek rövidebb sztorit kellett volna írnia x"D Számítottam rá, hogy kevesen érnek végig rajta :"D Annak viszont örülnék, ha később elküldenéd nekem a véleményedet, mindig szívesen olvasom az olvasók értékelését, kíváncsi vagyok, mi fogott meg, mi hatott rád negatívként, és ilyesmi. :) És ahogy nézegettem a hozzászólásaidat, te nem félsz kitérni a negatívumokra is, ami pedig főként számít nekem, ha később javítani akarok a történeten :D
      Még egyszer, nincs semmi gond, sőt, köszönöm, hogy leírtad ezt. ^^

      Üdvözlettel: Az író

      Törlés