2013. augusztus 5., hétfő

Játék a törvénnyel

Csapat: Spinell
Cím:  Játék a törvénnyel
Kulcsok: 1. kép, lázadás, határozottság
Műfaj:
romantikus, kisregény
Korhatár:
18
Figyelmeztetések:  Drarry, tehát slash, AU, erotikus tartalom, durva nyelvezet, OOC Harry miatt, bár szerintem minden szereplő változik, de igyekeztem őket megtartani olyannak, amilyenek.
Jogok: Minden jog J.K. Rowlingot illeti és az általa megnevezett személyeket illetik. A szereplők az ő szellemi tulajdonát képezik, a velük való munka semmilyen anyagi haszonnal nem jár. Csupán élvezettel.
Megjegyzés:
A történet AU, Harryék nem a hetedik évben győzték le Voldemortot, valamint Piton életben van.
Szeretném megköszönni a bétámnak a munkáját és a barátságát, amivel mindig támogat. Valamint hálás vagyok két nagyszerű csapattársamnak, akik végiglökdöstek ezen az úton. És köszönöm Neked, Édesem, hogy annak ellenére, hogy nem ez a kedvenc párosod, mégis mindig előre olvastad, véleményezted, és szeretted ezt a történetet, és túlélted a mindennapos nyavalygásom.
Tartalom: A történelem során rengeteg olyan államfő volt, akik túl fiatalon kerültek hatalomra, nem véletlenül… Dumbledore tökéletes Játékmester volt, nagyszerű tanítványokkal. Harry a háború után a miniszteri székben találja magát, de egyrészt ő nem akar ott lenni, másrészt újra dróton rángatják. De csak addig, amíg valami fel nem nyitja a szemét. Ekkor azonban minden megváltozik…




A történet linkje: Játék a törvénnyel

10 megjegyzés:

  1. Kedves Író! :)

    Esetedben három részre bontottam a kritikát, mert elég részletes lett, de szükségesnek tartottam, hogy megindokoljam a pontszámokat.

    1. Mennyire felelt meg a történet a kulcsoknak? Felismerhető volt-e benne a választott kulcs, elég jelentőségteljes volt-e? Valóban fontos motívum volt, vagy csupán említés szintjén fordult elő? 8/8
    – A kulcsokat megfelelően építetted be a történetbe, fontos motívumként szerepeltek benne. A kép, és a rajta szereplő szék is hangsúlyos szerepet kapott.
    A szópárod, a lázadás és a határozottság volt, mindkettőt kifogástalanul építetted bele Harry cselekedeteibe, itt nem is tudok semmibe belekötni.
    Azonban ezek után egy kis feketeleves következik, de igyekszem kifejteni a miérteket.

    2. Mennyire felelt meg Harry szándéka a csapatának? Viselte-e a Spinell/Borostyán tipikus motiváló erejét? 8/4
    – Csak egy árnyalatnyit fedeztem fel, leginkább utaltál erre a dark Harryre. A jellemében alig vettem észre a csapat leírásában megjelölteket, inkább hasonlított egy szerelmes tinilányra, mint egy taktikus férfira. Sokkal nagyobb hangsúlyt kellett volna fektetned azoknak a részeknek a leírására, ahol a tetteit sorakoztatod fel. Annyira nem éreztem, hogy sikerült volna felépítened a karaktert. Harry szétszórt volt, és nem viselkedett következetesen, ami az emberek bábként való irányításához elengedhetetlen lett volna. Végig nagyon érzelmes oldalát mutatta, ami szintén eltér attól, amit vártam.
    "A nagyobb jóért küzd, de vajon a cél minden esetben szentesíti az eszközt?" – ez szerepel a csapatod bemutatásánál, amit Te igyekeztél is megvalósítani, de túlságosan elvesztél a drarry szálban, és emiatt hanyagoltad a lényeges pontokat.
    Harry kifordult önmagából, de nem a megfelelő irányba ment el OOC-nek.

    Folyt. köv!
    Üdv:
    Clarey

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Író! (Vol.2)

      3. Mennyire kidolgozottak a karakterek? Itt természetesen Harry OOC, erre épült maga a kihívás. De a többiek mennyire könyvhűek, hitelesek? 8/3
      – Jelezted a leírásodban, hogy igyekszel megtartani a szereplők jellemét, de ebben az esetben a szándék sajnos nem elég... :( Elsősorban az volt a probléma, hogy nem különböztetted meg a karaktereid beszédstílusát, ugyan úgy fogalmaztál, mint a leíró részeknél, ha valaki mondott valamit. Nagyon sokat lehet árnyalni a jellemeken, ha különböző stílusokban írod meg a mondandójukat. Kor, nem, foglalkozás, társadalmi rang szerint is más szavakat használnak az emberek, de ez nem csak a ficekben van így, hanem igazából is. Erre próbálj jobban ügyelni, mert sokkal színesebbé teszi az írásodat. Azonban a jellemekkel is akadtak gondok, néhányat felsorolok, hogy lásd.

      Lucius: "Az elmúlt évek során rengeteg olyan törvényt hoztak létre, ami valamilyen módon megkülönbözteti a varázslókat, főként vérségi alapon. Ezeket újra kell gondolni, sőt újra írni." – kizártnak tartom, hogy ez a mondat elhagyja a száját. Mit tudtunk meg róla a könyvekből? Elsősorban azt, hogy egy „vér-náci”, akármennyire is exhalálfaló, ezt nem fogja levetkőzni.

      Kingsley Shacklebolt és Rufus Scrimgeour: egyikőjük sem folyamodott volna ahhoz a tetthez, amit Te megírtál nekik. Kingsley nem verné át Harryt, és nem kínozna halálfalókat, ha azt vesszük, akkor semmivel sem lenne különb, mint azok, akiket vallat. Scrimgeour pedig nem próbálná ilyen aljas módon visszaszerezni a címét, ez vallana inkább Caramelre.

      Draco: Egyáltalán nem emlékeztetett önmagára, teljesen új személyiséggel ruháztad őt fel. Már ott meglepődtem, hogy „csilingelve nevet” és palacsintát süt. A könyvek alapján Draco talán konyhát sem látott soha életében. Emellett nyálasan viselkedett, semmi malfoyos vonás nem maradt benne.

      Javaslom Neked is, amit nekem ajánlott a bétám (miután írtam egy Jupiter nagyságú OOC Luciust), hogy szedd pontokba, milyen tulajdonságait ismertük meg a szereplőknek a könyvekből. Utána egy következő listára azt írd fel, hogy Te mit szeretnél belőle kihozni, és vesd össze a kettőt, hogy hogyan tudod ezt megoldani. Utána könnyebb már a beszédstílusukat is megírni, és egyszerűbb következtetni, hogyan viselkednének egy-egy szituációban.
      Alapvetően engem (ha jelezve van), nem szokott zavarni az OOC, de itt szempont volt, emiatt tértem ki erre ennyire.


      4. Milyen jól dolgozta ki az író a cselekményt? Vannak-e elvarratlan szálak, zavaró logikai hibák? 8/4
      – Nagyon-nagyon csapongtál, nem fejtetted ki eléggé az eseményeket. Scrimgeour bekopog Harryékhez, közli, hogy holnaptól te vagy a miniszter, aztán lelép. Ez elég hihetetlennek hangzott számomra, de máshol is átvágtattál azokon a részeken, amik nem drarryk voltak. Pedig érdemes lett volna rájuk több időt szánni, mert így kicsit keszekusza a cselekmény.
      Néhány logikai apróság, amin kicsit ráncoltam a szemöldököm:
      „ha mégis, akkor a családomat látogatom meg” – ezt Harry mondja, de kíváncsi lennék, kiket értesz a családjának, mert Petuniáékkal nincs olyan viszonyban, hogy látogassa őket. (Másokról meg nem tudok, a temetőbe járást pedig kicsit morbidnak érzem így nevezni)
      „minisztérium előtt” – ez többször is előfordult, de a MM a mugli Londonban van, azon belül pedig a föld alatt, nem nagyon tudom elképzelni a helyet, hogy hol is tüntetnek/gyűlnek össze a varázslók.
      „de ez már majdhogynem szürkének, betegnek tűnt” – írod Dracóról, aki akkor éppen a Mungóban fekszik... Hát mégis, milyen legyen ott, ha nem beteges? :)
      Illetve kiemelted, hogy mennyire fontos, hogy jól válasszák ki az aurorparancsnokot, majd a következő jelenetben Harryék két üveg bor mellett tárgyalják meg a problémát. Én nagyon nem örülnék, ha ittasan hoznának a közbiztonságról ilyen döntéseket.
      Legközelebb mérlegelj, hogy a történet melyik része fontosabb az adott helyzetben, mert ez drarrynek beillik, de a kihívás szempontjait nézve kicsit sántikál.

      Folyt. köv!
      Üdv:
      Clarey

      Törlés
    2. Kedves Író! (Vol.3.)

      ...és itt derült ki, hogy 4 részletbe fér csak el, szóval tagolódik az elején jelzettnél tovább is. :D

      5. Megfelelő volt-e a történet helyesírásilag, formailag, szerkesztésileg? 8/3
      – Sajnos ez a pont sem felelt meg az elvárásaimnak, annak ellenére, hogy jelezted, hogy mind egy béta, mind más is átolvasta beküldés előtt. Célszerű nem elfogult emberekkel ellenőriztetni a publikálandó művet, mert nagyobb eséllyel kiszúrja a hibákat, mint ahogy én is tettem, pedig tényleg nem állt szándékomban keresni őket. Igyekszem nem átfordulni bétába, de szeretném, ha látnád, mi miatt alakult így a pontozásom.

      Maradtak a történetben elgépelések, apróbb helyesírási hibák, ezeket a Word is aláhúzza, de még egyszeri újraolvasással talán Te is észrevetted volna őket (foglakozva, jelenősége, bíztatóan, mugik, megához, belédiktált, crutiatus (következetesen így szerepelt – cruciatus helyesen), megbocsátatok, ex-miniszterről, találkott, epilogus, pulicer penna).

      Az angol neveket több esetben is hibásan írtad, itt-ott a toldalékolásukkal is probléma akadt (hangrendileg vagy helyesírásilag). Pl.: Scrimegeour/ Scrigmegour, Wealsey, Winzengamot (ez mindenhol rossz volt: Wizengamot helyesen, a "wizard" és a "Witenagemot" szavak összevonása), Kinsgley/ Kingsely, Godrick’s Hollow – ezek miatt az sem hátrány, ha a béta beszél angolul, mert olyankor jobban rááll a szem a helytelenül leírt idegen szavakra is. (Illetve jelezte volna, hogy a „Mr.Kingsley” forma nem jó.)

      „Anélkül írtam alá azt a papírt, mielőtt elolvastam volna rendesen.” – itt pedig nem illett össze a két tagmondat.

      Azt írtad, hogy „egyhangúan bólintottak”, de amire szükséged lett volna, az az „egyhangúlag”, a két szó mást jelent. Gondolom, nem azt szeretted volna kifejezni, hogy unatkoztak, hanem azt, hogy egyetértettek. ;)

      Itt-ott kimaradt szóköz az írásjelek után, illetve néhol nem vagy rossz helyen szerepelt a vessző.

      A stílusra még szánnék néhány percet.
      Nagyon zavaró volt a szóismétlések száma, néhol mondaton belül is repetáztál, akár többször is. Szerintem nagy szerencsénk van a magyar nyelvvel, mert korlátlan a lehetőségek száma, hála a képzőknek és a rengeteg szónak. Megéri erre egy kicsit több időt fordítani, mert sokkal választékosabbá tudod tenni az irományaidat, akár úgy is, hogy segítségül hívsz egy szinonima szótárat.

      Egy részletet ki is emeltem magamnak, hogy megmutassam, mire gondoltam.
      Te ezt írtad:
      "Másnap reggel megint csak együtt mentek a Minisztériumba. Draco, mielőtt elment volna a saját munkahelyére még bement Harryvel az irodába, hogy megbeszélje vele az előző este történteket, amit otthon nem volt hajlandó megbeszélni vele."
      Picit változtattam csak rajta:
      „Másnap reggel együtt mentek a Minisztériumba, de mielőtt Draco dolgozni kezdett volna a saját irodájában, felkereste Harryét, hogy megbeszéljék, amit este hanyagoltak a férfi kívánsága szerint.”
      És még ez sem az igazi... :)

      Ugyan így a szóismétlésekhez tartozik, hogy rendszeresen nevükön nevezed a szereplőket. Érdemesebb ilyenkor használni a „férfi”, „nő” vagy „boszorkány”, „varázsló” szavakat is, mert segít elkerülni, hogy például Harry neve (pontosan!) 296× szerepeljen a történetben.

      Illetve arra sem árt figyelni, hogy kik tegeződnek és magázódnak egymással, itt azért nem mindenhol használtad a megfelelő formát.

      És elérkeztem ahhoz, amit direkt a végére akartam hagyni. Volt egy mondat, ami egy kicsit elkerekítette a szememet. Igen, van történet, ahol az ilyen belefér, de esetedben annyira elütött a szövegkörnyezettől, hogy nem is értettem, hogy gondoltad, hogy ez így benne maradhat. Teljesen kizökkentett az olvasásból.
      „Az egykori griffendéles egy pillanatig csak nézte a szürke szemeket, ezek a szemek adtak erőt arra, hogy azt a sok szarságot, amit eltervezett véghez tudja vinni.”

      Remélem, ezek alapján érthető, hogy miért csak ennyire értékeltem ezt a szempontot.

      Folyt. köv!
      Üdv:
      C

      Törlés
    3. Kedves Író! (Vol.4)

      Ha kitartottál eddig... Nem számítottam rá, hogy ennyire hosszú lesz, ne haragudj miatta!

      6. Mennyire tetszett a történet? Ez teljességgel szubjektív vélemény. 8/4
      – Azt hiszem, a fentebb leírtak alapján már sejtheted, hogy itt sem tudok majd maximális pontot adni. Úgy látszik, hogy ez egy ilyen kihívás, hogy annak ellenére, hogy nem vagyok túl nagy slasher, már a harmadik drarrybe botlom. Ettől függetlenül úgy kezeltem, mint egy non-canon párosítást, nem befolyásolt az, hogy jobban kedvelem a nem slash ficeket. És emiatt hozok is egy példát, amivel alá tudom támasztani az álláspontomat. Egy másik kihíváson írtam ugyan ezt egy Lily/James iromány alá, hogy bátor dolog versenyen ezzel a párossal indulni, mivel nagyon népszerűek. Emiatt kivételesen jó történetek is születnek a témában, és az ember akaratlanul is azokhoz hasonlítja a többit. Ugyan ez a helyzet a drarryvel is, nézd csak meg, hogy az eddigi négy történetből három ez volt. :) Amikkel problémám volt, azt hiszem megfelelően részleteztem az adott szempontnál.
      Érdemesebb lett volna a „kevesebb több” alapon elindulni, és rövidebb történettel próbálkozni, mert akkor több időt fordíthattál volna a kidolgozására. Nagyon sok potenciál volt a leírás alapján az alapötletben, talán emiatt vágtam bele nagy elvárásokkal. Jó volt az elgondolás, amit ott megjelöltél, szerintem, ha nem hozod be a drarry szálat – ami a tartalomban leírtak rovására ment –, akkor nagyobbat ütött volna a műved.
      Nehezemre esik így pontozni, mert látszik, hogy sok munkád volt benne, de meg kell keményítenem a szívemet, és objektívan nézni a dolgokat. Mégiscsak egy kihívásról van szó... :(
      Igyekeztem érvekkel alátámasztani a kritikámban minden pontot, és építő jellegűre formálni, hogy a jövőben más ilyenekbe ne köthessen bele. Remélem, nem tartod igazságtalannak, vagy túl szigorúnak a véleményem, ha valamivel nem értesz egyet, kérlek, mindenképpen jelezd.

      Üdvözlettel:
      Clarey

      Törlés
    4. Kedves Clarey!

      Először is köszönöm szépen a szép hosszú kritikát! És egyáltalán nem bánom, hogy ilyen szépen kibontottad, hogy miért gondolod úgy, ahogyan gondolod. Próbálok én is szépen sorban haladni a válasszal.

      1. A kulcsokra adott pontokat nagyon szépen köszönöm, örülök, hogy azokról úgy gondolod, szépen felhasználtam őket. Reméltem, hogy így lesz.

      2.Ha valaki azt kérdezné tőlem, hogy Harrym kellőképpen dark lett-e ebben a ficben, kihívásnak megfelelően, akkor hidd el belátom, hogy nem. Meg kell vallani, hogy nem igazán ez az úgymond " szakterületem" :) Nem igazán mondom, hogy szívesen írok depis, angstos történeteket, de meg akartam próbálni, kíváncsi voltam menne-e. Sajnos nem ment annyira, mint amennyire szerettem volna.

      3. Most már sajnálom, hogy nem terjesztettem ki az összes szereplőmre az OOC-séget, mert valóban azok lettek. De sajnos az utolsó pillanatban ez már kimaradt a fejlécből. Igazából mindegy is ezzel nem akarom mentegetni magam. És abban is igazad van, hogy párbeszéd téren még van hová fejlődnöm, úgy ahogy minden téren. Próbálkozom. Köszönöm a tippet igyekszem majd hasznát is venni és megfogadni azokat amiket mondtál. Ha nem bánod a szereplőim védelmébe most nem kelnék, én szerettem őket, és tudom, hogy néhányuk elég messze került a valótól, de sajnos ez fanfic vele járó :)

      4. Nos a családnál a Weasleykre gondoltam, igazából bíztam benne, hogy ez nem merül fel kérdésként, hisz a könyvben is gyakran emlegette őket Harry a családjaként.
      Hupssz a Minisztérium az tényleg bakis :/

      5. Itt nem magamat vagy a bétámat, vagy bárki mást szeretnék mentegetni, avagy sajnáltatni, de tény, hogy ebből a szempontból nem ez volt életem(életünk) fice. Mindenki fáradt volt már a végére, a hibák elúsztak. Valamint én is elég rendesen el voltam úszva így jóval kevesebb időm volt mindenre. De ahogy feljebb is, igyekszem itt is megfogadni a tanácsokat.

      6.Egyet értek azzal kapcsolatban, amit a drarryktől mondasz, de sajnos ők a kedvenc párosom, próbáltam mással is alkotni, próbáltam, nélkülük írni, sajnos azok a párosok vagy ficek még ilyen szintre sem sikerültek.
      Köszönöm szépen, hogy elolvadtad, és nem voltál rest leírni igazán a véleményed, nem pedig csak a pontokat dobtad ide :)

      Az író

      Törlés
    5. Sziaa!

      Ne haragudj, hogy csak most válaszolok, nyaralgattam az utóbbi pár napban, és nem nagyon volt időm erre járni. Jaj, köszönöm, hogy válaszoltál, és örülök, hogy nem érzed bántónak a kritikámat, volt miatta álmatlan éjszakám - utólag bevallom. :$

      Valóban nem könnyű ez a dark Harry téma, és minél több történetet olvasok el, egyre inkább úgy érzem, hogy nagyon magasak az elvárásaim. Sőt, egyenesen gonosznak érzem magam a szigorú pontozásom miatt. (Bár tény, hogy én kifejezetten rajongok az angst, sötét, komor, depiendes ficekért.) A lényeg, hogy kipróbáltad magad benne, és becsülettel megírtad, nem csak úgy idevágtál valamit.

      Az OOC problémával én is nagyon sokat tudok harcolni, de amit írtam feljebb, a listás megoldás be szokott válni. Esetleg a párbeszédeknél van még egy olyan "trükköm", hogy megírom az egészet a saját stílusomban, aztán szereplőnként átfogalmazom a mondandót. Ez kicsit időigényes, de amíg nem áll rá az ember agya a váltásokra, addig átmenetileg működhet. ;)

      Á, így már értem, hogy Weasley család. :)

      Leginkább a bétázásnál arra ügyelj, hogy ne legyen elfogult az illető, aki javít. Egy "idegen" sokkal őszintébben, könyörtelenebbül fogja megmondani, ha valami hibás. És erre is megéri időt szánni, akár kétszer vagy háromszor oda-vissza. (Látod, én egy olvasásra mennyi mindent kiszúrtam, pedig nem is átnéztem.)

      Na igen, mindenkinek nehéz kimoccannia a komfortzónájából. Ha viszont tényleg a drarryben érzed magad "biztonságban", akkor teljesen érthető, miért ezt a vonalat választottad hozzá.

      Még egyszer köszönöm, hogy válaszoltál! ^^
      Üdv:
      Clarey

      Törlés
  2. Kedves Író!

    Bevallom, gondban vagyok a történeteddel, sokat gondolkoztam, mielőtt kritikát írtam volna neked. Lucius Malfoyt miniszterelnöknek!*.* Hol kell szavazni? Imádnám, ha ő irányítana. :D
    1) Tetszett, ahogy a vörös bársonyszéket beleépítetted a történetbe, végig fontos szerepet kapott a ficben. A szereplőd másik kulcsa a határozottság volt. Nos, ez Dracónál hangsúlyosabb volt, a lázadás pedig Harrynél kezdett kibontakozni, de sajnos nem eléggé. Igaz először tiltakozik, de azután túl könnyen hagyja magát sodródni az eseményekkel. 7 pont
    2) A te Harryd úgy gondolta, hogy az lesz a legjobb, amit ő akar. Ahogy a miniszteri székbe kerül, összeomlik, és próbálja a saját javára fordítani a dolgokat. Kicsit azt éreztem nála, hogy túl könnyen adta meg magát, és adta ki kezéből az irányítást. Nagyon furcsa volt nekem, az, ahogy Pitonhoz viszonyul, az, amikor Luciusszal beszél. Ahogy gondolkodik. 5 pont
    3) Magamban felsikoltottam, amikor azt mondattad ki Luciussal, hogy meg kell változtatni azt a bizonyos vérségi törvényt. Nagyobb hibát el sem követhettél volna vele kapcsolatban. Az előző kritikaíró nagyon jót írt róla, ő megmaradt annak, aki volt, még ha csendben meg is kell húzódnia amíg újra nem kerül úgymond a képbe. Egy Malfoy örökre Malfoy marad.
    Harryvel is gondban vagyok, talán még Draco tetszett a legjobban.
    A saját szereplőd szerintem jól sikerült. 6 pont.

    4) Túlságosan zavaró logikai baki nekem Lucius mondata volt, illetve az, ahogy Harry elhívja magához Dracót, és aznap este lefekszik azzal a wizengamotos taggal. Értem, mit akartál, hogy könnyebb legyen így szakítania Dracónak vele, de leírhattad volna, hogy mennyire tart Harry ettől, mit érez, mennyire fáj neki stb.
    Amikor Harry először megy el Malfoyékhoz, az nem létezik, hogy Lucius szép csendben marad, amíg ő helyet foglal, és megvacsorázik. 5 pont
    5) Nos, nekem kissé kapkodónak tűnik a stílusod. Ami zavart, az a fogalmazásmódod, a trágár beszéd használata, a túlságosan közönséges fogalmazás a drarry képek esetében. Nem szeretem, ha egy ficben úgy írod le a szereplőd gondolatát, hogy az olvasó szájába adod. Gondolok itt olyasmire, hogy „…- itt célzatosan Umbridzsre nézett.” Ez így roppant zavaró. Próbálj kicsit választékosabban fogalmazni. 5 pont.
    6) Általában könnyen írok kritikát, de most nagyon megszenvedtem vele. Nem akartalak se megbántani, se lehúzni, de időbe telt, mire összeszedtem magam, és leírtam mindezt. Őszinte leszek, nem tetszett a történet. Egyedül Dracót szerettem, de ha kicsit jobban kidolgozod a többi szálat, jobban sikerült volna. Sajnálom. Emyke, Kritika Klub tag 4 pont

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Emyke!

      Először is köszönöm szépen a kritikádat.

      Ha jól értem a kulcsra írt kritikád, akkor problémád volt azzal, hogy a határozottság Dracónál volt érvényben. A feladat az volt, hogy használjuk az érzelmeket, annál a szereplőnél, amelyiknél csak akarjuk.

      Hogy Harry összeomlott volna? Egyáltalán nem érzem, hogy összeomlott volna. És nem tudom, szerintem csak egy egészen rövid ideig adta könnyen magát, olyan embereknek, akikben mindig is bízott és nem számított tőlük árulásra. Valamint, nem értem, hogy mi bajod a Pitonhoz való viszonyulásával. Kérlek, ha van lehetőséged ezt azért majd mond még el.

      Sajnálom, hogy nem vagyok egy nagy Lucius szakértő, egy fanficben előfordul ilyen OOC-ség. És hogy milyennek maradt meg a háború után? Honnan is tudjuk? Hol írta meg Rowling is bármelyik könyvében? Szerintem sehol... Tehát a könyv utáni dolgok, mind AU-k, mind OOC :)
      Köszönöm, hogy Adrián tetszett, őt én is kedveltem.

      Valahogy azt, hogy Draco betoppan, mikor az a férfi ott van, Harry nem tervezte, egyszerűen csak már nem tudta, hogy kinek mit ígért, mit mikorra tervezett. De ezt el is mondtam. Összefolytak a dolgok, véletlen volt. Amikor Harry először elmegy Malfoyékhoz, konkrétan Lucius hívta meg őket, mint ahogyan azt Draco el is mondta, mikor szólt Harrynek a meghívásról. Lucius nem hülye, tudja, hogy mennyi minden járhat azzal, ha a fia a Miniszterrel jár.

      Nos akkor jöjjön a kritikád azon része amit cseppet sem értek. Szóval trágár beszéd a drarryben? A szex jelenetekre gondolsz? Sajnos azt a részt a magyar nyelvben nem lehet megírni trágár szó használat nélkül, mert akkor meg azért van szóismétlés, mert mindenhol az van, hogy pénisz, vagy hímvessző. Amúgy pedig ha nem szereted az ilyet, akkor kinn a figyelmeztetés, el lehet kerülni. Sajnálom, ha ezt magadra veszed, de nem szeretem az ilyet. Valamint, itt van az a rész amit kiemeltél, a helyesírásról beszélsz, de te sem írod helyesen le azt amit a ficemből vettél, pedig az biztosan nem így volt a ficben.
      És nem teljesen értem, hogy hogyan függött össze a kiemelt rész azzal, amit előtte mondtál.

      Sajnálom, hogy ilyen szenvedés mind olvasnod a ficetmind kritikát írnod nekem. És ne aggódj nem bántottál meg.

      Köszönöm a pontokat.

      Az Író

      Törlés
  3. Kedves Író!

    Köszönöm :)))) Olyan, de olyan.... Magam sem értem, hogyan, de elbűvöltél a történeteddel :) Csak faltam a betűket, csak olvastam és idült vigyorral ülök most is a gép előtt :) Ilyen édes történetre ezen a kihíváson nem is számítottam :)

    És a pontok:

    1. Mennyire felelt meg a történet a kulcsoknak? Felismerhető volt-e benne a választott kulcs, elég jelentőségteljes volt-e? Valóban fontos motívum volt, vagy csupán említés szintjén fordult elő?
    Szerintem minden kulcs tökéletesen a helyén volt: 8 pont.

    2. Mennyire felelt meg Harry szándéka a csapatának? Viselte-e a Spinell/Borostyán tipikus motiváló erejét?
    Itt is úgy éreztem, hogy jól megragadtad a csapatod lényegét: 8 pont

    3. Mennyire kidolgozottak a karakterek? Itt természetesen Harry OOC, erre épület maga a kihívás. De a többiek mennyire könyv hűek, hitelesek?
    Nekem tetszett :) Draco, Harry, Lucius, Perselus .))) Tetszett :) 8 pont

    4. Milyen jól dolgozta ki az író a cselekményt? Vannak-e elvarratlan szálak, zavaró logikai hibák?
    Én nem éreztem ilyet :) Imádtam, logikus volt, érdekes volt, izgalmas volt. 8 pont

    5. Megfelelő volt-e a történet helyesírásilag, formailag, szerkesztésileg?

    Itt sem találtam hibát: 8 pont.

    6. Mennyire tetszett a történet? Ez teljességgel szubjektív vélemény.
    Hogy tetszett-e? IMÁDTAM! Egy igazi élmény volt, köszönöm! 8 pont

    Remélem még sok szépet fogok olvasni Tőled! Köszönöm, hogy olvashattam!

    Draco Girl

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Draco Girl!

      Köszönöm kedves szavaidat és a szép pontokat. Igazán hálás vagyok értük. Örülök, hogy tetszett a történetem.

      Törlés