2013. augusztus 19., hétfő

Éjfél

Csapat: Borostyán
Cím: Éjfél
Kulcsok: 3-as kép. Balszerencse, pusztulás
Műfaj: regény
Korhatár: 18
Párosítás: Draco/Harry
Figyelmeztetések: Slash, gyilkosság, szereplő halála, kínzás, trágár beszéd, nemi erőszak
Jogok: Minden jog Rowling anyánkat illeti, semmilyen anyagi hasznom nem származik a történetből.
Megjegyzés: Hálás köszönet a sok segítségért Neki, Akit ugyebár Nem Nevezhetünk Nevén, de remélem, azért tudja, hogy róla van szó J Továbbá köszönet illeti a csapattársakat és a szervezőket is, akik megadták a lehetőséget egy ilyen jellegű történet megírására.
A történet linkje: Éjfél

6 megjegyzés:

  1. Kedves Író!
    Igen érdekes sztorit kaptunk,nekem tetszett nagyon,jó volt Harryt tombolni látni :)
    1. Mennyire volt jelentőségteljes a kulcs és felismerhető volt-e?
    Szinte maga a kulcs volt az egész sztori,zseniálisan beleillesztetted a sztoriba,mestermunka volt.Sokáig azt hittem,hogy elsiklottam felette,vagy nem is volt említve és aztán építetted bele.Meg voltam ezzel elégedve :) 8/8
    2. Mennyire felelt meg Harry szándéka a csapatának?
    Nagyon erős Borostyánt csináltál belőle,második Sötét Nagyúr lett,ami nagyon tetszett.Pusztító volt a dühe és a vérszomja,de egy így is volt rendjén. 8/8
    3. Mennyire kidolgozottak a karakterek?
    Ebbe sem tudok belekötni.Harry OOC stliusa adott volt és mivel részben Drarry műfajról beszélünk,Draco is OOC.A többiekkel nem volt baj,mindenki hozta a formáját,egyedül Lumpsluckot nem éreztem annyira könyvhűnek,de nem fajsúlyos hiba. 7.5/8
    4. Milyen jól dolgozta ki az író a cselekményt?
    Rettenetesen jól.Látszólag gondosan ügyeltél arra,hogy ne legyen elvarratlan szál vagy logikai hiba és egy tökéletes sztorit kaptunk.Sötétet,de tökéleteset. 8/8
    5. Megfelelő volt-e a történet formailag,szerkesztésileg,helyesírásilag?
    Nem találtam benne semmilyen nyelvi hibát. 8/8
    6. Mennyire tetszett a történet?
    Nagyon tetszett a gonosz Harry,hogy féktelenül tombol és senki sem állíthatja meg,a végén is nagyot néztem.Sose bírtam a Drarry műfajt,de ez kiváló volt :) 8/8

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aláírás:FuraMark-Kritika Klub (megtalálsz minket a Merengő fórumán)

      Törlés
    2. Kedves, Márk!
      Őszintén megmondom, hogy nagyon meglepődtem a kritikádon, de jó értelemben :) Sok időt töltöttem a történet kitalálásával, és az írótársammal sokat agyaltunk, hogy hogyan lehetne összehozni. (Remélem nem okoz gondot, ha elárulom, hogy ezt ketten írtuk...) Egy alapötletünk volt, amit kissé megváltoztattam, hogy a mi "sítusunkra" legyen jellemző. Még így is akadtak olyan dolgok benne, amelyeket jobban is meg lehetett volna írni, de ez van :) Köszönöm a társam nevében is a kritikát és a szép pontokat.
      Üdv: Az (egyik)író!

      Törlés
  2. Kedves Író! :)

    1. Mennyire felelt meg a történet a kulcsoknak? Felismerhető volt-e benne a választott kulcs, elég jelentőségteljes volt-e? Valóban fontos motívum volt, vagy csupán említés szintjén fordult elő? 8/6,5
    – Én a képet annyira nem éreztem erősnek, megjelent a házikó leírásakor, de mégsem volt az a jelentősége, amit vártam volna. Bár a boszorkányégetés egy elég jó húzás volt, a keresztre feszítéssel annyira nem voltam kibékülve, varázslóknál nem jelkép.
    Balszerencse az volt benne, Ginnyt üldözte, aztán maga alá gyűrte, a végére egészen megsajnáltam. A pusztulás is szerepet kapott, de inkább éreztem pusztításnak, amit Harry művelt maga körül.

    2. Mennyire felelt meg Harry szándéka a csapatának? Viselte-e a Spinell/Borostyán tipikus motiváló erejét? 8/6
    – Borostyán volt Harry ez biztos, de nekem maradt vele kapcsolatban két problémám. Az egyik a stílusa. (Félreértés ne essék, nem a trágár nyelvezettel van bajom, hanem a helyzettel, amiben használta.) Én nem tartom azt jó vezetőnek, akinek folyamatosan üvöltenie, káromkodnia kell ahhoz, hogy figyeljenek rá, kövessék a parancsait. Egy ridegebb, halk szavú Harryvel itt kegyetlenebb és nagyobb hatást lehetett volna elérni. Ez a folyamatos „pattogása” számomra inkább tette nevetségessé, mint félelmetessé.
    A másik pedig a szerelmes oldala... Hűhhh... az kicsit sok volt. Valahogy nem állt össze a személyisége két fele egy egésszé, egyik pillanatban terrorka, a következőben meg elolvad, mert Dracóra néz. Mintha két külön ember lett volna, az meg annyira nem egészséges. ^^

    3. Mennyire kidolgozottak a karakterek? Itt természetesen Harry OOC, erre épült maga a kihívás. De a többiek mennyire könyvhűek, hitelesek? 8/5
    – Nem annyira éreztem őket önmaguknak, kicsit elcsúsztak az eredeti karakterektől. Ginny jóval cafatabb lett, pedig azért a könyvben sem volt rá panasz. :D Piton teljesen meglepett, hogy így jópofizik Harryvel, pedig a háta közepére sem kívánná. Draco nekem annyira nem jött be, veszített a tartásából, méltóságából. Lupinnal ki voltam békülve, ő tetszett. :)

    Folyt. köv!
    Üdv:
    Clarey
    KK

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Író! (Vol. 2.)

      4. Milyen jól dolgozta ki az író a cselekményt? Vannak-e elvarratlan szálak, zavaró logikai hibák? 8/5
      – Mit csináljak most veled, jaj?! Nagyon tetszett az elgondolás erről a bájitalról, sőt logikailag is szépen volt felépítve a szerkezet, azonban volt egy óriási figyelmetlenségi hibád: nem tetted ki, hogy AU. Miután elolvastam, természetesen nyilvánvalóvá vált, de emiatt a két lemaradt karakter miatt nagy fejtörést okoztál nekem.
      A bájitallal kapcsolatban annyi hozzáfűznivalóm lenne, hogy biztos nem egyszerű egy ilyet megfőzni, emiatt jobban el tudtam volna képzelni, ha mondjuk egy severitus vagy snarry a történet, mert Piton nagyobb eséllyel ért hozzá, mint Draco. Ő is jó a bájitalkészítésben, de egy ilyet azért nem néznék ki belőle. (Harryt meg hagyjuk ezzel kapcsolatban, nem az ő asztala. :P)
      Egy kicsit kérdőjeles maradt, miért is lett Harry ennyire az iskola oligarchája, lakosztállyal és minden extrával. Mióta tegezi Pitont? Dumbleore halálának a körülményei is eléggé mások lettek.
      A szerelmi szál (szerintem!) nagyon sok volt, szívesebben olvastam volna a kegyetlenkedéseiről.
      A befejezést kicsit kapkodósnak ítéltem, mert Voldemortot eléggé gyorsan letudták, nagyobb harcot vártam volna.
      Amikor pedig vége lett, kicsit pislogtam, mert maradt egy kis hiányérzetem. Ezt nem biztos, hogy meg fogom tudni magyarázni, miért, de nem éreztem lezártnak.

      5. Megfelelő volt-e a történet helyesírásilag, formailag, szerkesztésileg? 8/7
      – Néhány elgépelés maradt benne (ellenen, fusztrált, elhallgatatni, hallgatatta, fujtatott, élt ált, ünnepéjesen, tünés), illetve Greyback szerepelt az egyik helyen „a”-val, a másikok „e”-vel.
      Amúgy szóismétlésre és vesszőhibára nem emlékszem.
      Az újságcikkhez javasolnám, hogy cseréld ki a neveknél a rövidítést, inkább legyen Vernon D., Petunia D., stb, mert keresztnevet szoktak kiírni teljesen.

      6. Mennyire tetszett a történet? Ez teljességgel szubjektív vélemény. 8/5
      – Az alapötlet bejött, főleg ez a bájital, amivel el lehet venni mások mágiáját. Amikkel volt problémám, azokat feljebb részleteztem bővebben, tényleg az zavart a legjobban, hogy Harry ennyire hasadt személyiség lett, és úgy éreztem, hogy a drarry szál elveszi a történet „erejét”. Mindig, amikor beleéltem volna magam, hogy most végre gonosz Harry, jött egy romantikusabb jelenet, ami lerombolta az egészet. :(
      Pedig tetszett nagyon Ginny leckéztetése is, a stílus, amiben megíródott, az alapötlet és a motiváció. Eléggé beleszoktam most a drarrybe ezen a kihíváson, de ez most annyira nem nyert meg magának, nem éreztem azt, hogy egyben lenne a történet.
      Amit még nem értettem, hogy miért ez lett a címe? Valami fölött elsiklottam szerintem, mert nem jöttem rá... :$
      Remélem, nem voltam túl szigorú vagy igazságtalan, igyekeztem megindokolni mindenhol a miértjeim.

      Üdvözlettel:
      Clarey
      Kritika Klub Tag
      (Megtalálsz minket a Merengő Fórumán.)

      Törlés
  3. Kedves Író!

    Nagyon érdekes, nagyon sötét, nagyon izgalmas sztorit alkottál! Elismerésem :)

    1. Mennyire volt jelentőségteljes a kulcs és felismerhető volt-e?
    Tökéletesen benne volt, átszőtte a történetet, szinte a kulcs alkotta :) 8 pont
    2. Mennyire felelt meg Harry szándéka a csapatának?
    Tökéletes volt! A sötét, gonosz Harry, mint az új Nagyúr! Mesteri! 8 pont.
    3. Mennyire kidolgozottak a karakterek?
    Draco és a többiek is remekek voltak. Tökéletesen illeszkedtek a történetbe, és mégis elhittem, hogy ők azok :) 8 pont.
    4. Milyen jól dolgozta ki az író a cselekményt?
    Tökéletes volt. Kerek, egész, végig izgalmas :) Imádtam :) 8 pont.
    5. Megfelelő volt-e a történet formailag,szerkesztésileg,helyesírásilag?
    Nem találtam benne semmilyen hibát. 8 pont.
    6. Mennyire tetszett a történet?
    IMÁDTAM!IMÁDTAM! :) 8 pont.

    Köszönöm, hogy olvashattam! Draco Girl

    VálaszTörlés