2013. augusztus 13., kedd

Broken

Csapat: Borostyán
Cím: Broken
Kulcsok: 8. (ablak) illetve 9-es (elszántság,szenvedély)
Műfaj: dráma,
Korhatár: +18
Figyelmeztetés: slash, angst, dráma, au, szereplők halála, gyilkolás
Jogok: minden jog J.K. Rowlinghoz tartoznak, a megírásból nekem semmi hasznom nem származik. A fejezetek előtti idézetek sajátok.
Megjegyzés: Elég erősen Au. Hetedév közepén járunk. Voldemort halott, Harry legyőzte, és bár együtt volt Ginnyvel, szakítottak. Fred életben van.
Tartalom: Egy meghasadt elme, melyet már csak kevés dolog tart össze. Az önzőség, a megértésre való vágy. Egy ilyen őrült bármire képes, és most csak egy dolgot akar. Ront.
+1 megjegyzés: a történet írása közben egyetlen dalt hallgattam végig, ez adta meg a történet alaphangulatát. Szóval, ajánlott zene: Florence & the Machine: Seven Devils. Minden jog hozzájuk tartozik, én nem birtoklok semmit.

 +2 megjegyzés: A bétázást köszönöm szépen!


A történet linkje: Broken

5 megjegyzés:

  1. Kedves Író!

    Hát, sokáig keresgéltem a szavakat, nem tudtam mit is írhatnék :( A sötét Harryt, aki gyilkol, nem törődik semmivel, csak a céljával jól eltaláltad, de Ron ... Ron általad megformált karaktere megtörte a történetet.

    A pontok:

    1. Mennyire felelt meg a történet a kulcsoknak? Felismerhető volt-e benne a választott kulcs, elég jelentőségteljes volt-e? Valóban fontos motívum volt, vagy csupán említés szintjén fordult elő?

    A kulcsok rendben voltak. 8 pont.

    2. Mennyire felelt meg Harry szándéka a csapatának? Viselte-e a Spinell/Borostyán tipikus motiváló erejét?

    Harry megformálása is megfelelt a csapatodnak. 8 pont.

    3. Mennyire kidolgozottak a karakterek? Itt természetesen Harry OOC, erre épület maga a kihívás. De a többiek mennyire könyv hűek, hitelesek?

    Nos itt akadtam el teljesen :( Ne haragudj, de semmilyen körülmények között nem tudom elképzelni, hogy valaki a családja kiírtása után ilyen megbocsátó legyen :( Pláne nem Ron. 4 pont.

    4. Milyen jól dolgozta ki az író a cselekményt? Vannak-e elvarratlan szálak, zavaró logikai hibák?

    A cselekmény kerek egész volt. 8 pont.

    5. Megfelelő volt-e a történet helyesírásilag, formailag, szerkesztésileg?

    A bétád bejegyzései közül pár bent maradt és ez eléggé zavaró volt. 6 pont.

    6. Mennyire tetszett a történet? Ez teljességgel szubjektív vélemény.

    Értékelem, hogy sokat dolgoztál a történettel, de valahogy én nem tudtam beleélni magam :( 5 pont.

    Köszönöm, hogy olvashattam.

    Draco Girl

    VálaszTörlés
  2. Kedves Író! :)

    A véleményem ismét csak két hozzászólásba fért bele.

    1. Mennyire felelt meg a történet a kulcsoknak? Felismerhető volt-e benne a választott kulcs, elég jelentőségteljes volt-e? Valóban fontos motívum volt, vagy csupán említés szintjén fordult elő? 8/8 (Ha tehetném, 9 lenne!)
    – Hűha, a fotót valami fergetegesen használtad fel! Csodálatos volt a hasonlat, amit kitaláltál hozzá, nagyon kreatívan oldottad meg. Tényleg le a kalappal, mert pontoztam mostanában egy pár kihívást, de őszintén bevallom, ennyire nem tetszett még kulcs beépítése. Lenyűgöztél vele. Gratulálok! :)
    A két szavadat pedig szintén példaértékűen alkalmaztad, az egész történetet átszőtték, nem csak említés szintjén szerepeltek.
    Nagyszerűen megoldottad ezt a kulcs-kérdést, sehol nem volt erőltetett, igazán ezek alapján határoztad meg a novellát. Öröm ilyen megoldással találkozni!

    2. Mennyire felelt meg Harry szándéka a csapatának? Viselte-e a Spinell/Borostyán tipikus motiváló erejét? 8/8
    – Mit ne mondjak, azt hiszem sikerült 100% visszaadnod a csapatod leírásában szereplő Harryt. Tökéletes volt a motivációja, a tettei, a reakciói és a célja. Nagyon jól megoldottad a feladatot, ugyan úgy, ahogy a kulcsok esetében is. Ez a Harry tényleg dark lett és viselte a borostyán jellegzetességeit.

    3. Mennyire kidolgozottak a karakterek? Itt természetesen Harry OOC, erre épült maga a kihívás. De a többiek mennyire könyvhűek, hitelesek? 8/5
    – Azért itt már nem voltam annyira lenyűgözve... Ron egy kicsit félresiklott. Azért ez a megbocsátás eléggé gyorsan jött. Gondolj csak bele, a Trimágus Tusa alatt két hónapig azért nem állt szóba Harryvel, mert nem hitte el, hogy nem nevezett be, itt meg két hónap alatt vállat von a családja likvidálására? Ráadásul Malfoyt csak amiatt akarta megátkozni, hogy lesárvérűzte Hermionét, egy gyilkosságért cserébe minimum megölte volna Harryt.

    Folyt.köv!
    Üdv:
    Clarey

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Író! (Vol.2.)

      4. Milyen jól dolgozta ki az író a cselekményt? Vannak-e elvarratlan szálak, zavaró logikai hibák? 8/4
      – Öhm, hát azért logikai buktatók maradtak... Először is vegyük azt, hogy Harry kiírtja az egész Weasley családot. „...de hát nem hiába én győztem le minden idők leghatalmasabb varázslóját” – mondja. Igaz, legyőzte, de ebben hatalmas mázlija is volt, és számtalan tapasztalt auror, boszorkány és varázsló, valamint diák segítette. Harry annak ellenére, hogy ő a Kiválasztott, egyáltalán nem pro varázsló. Kétlem, hogy legyőzte volna egyedül az egész famíliát, Molly, Arthur felnőtt varázslók, mindketten jártasak a párbajozásban, Bill átoktörő, Charlie nap mint nap sárkányokat fékez meg, Fleur egy Trimágus Bajnok volt (!!)... Már a felébe beletört volna a pálcája. (Amúgy Percy merre járt?!)
      Hermione haláláról nem is írtál, pedig elég fontos epizód lenne.
      „legfiatalabb Potter” – ezt a kifejezést használtad Harryre. Nem, nem a legfiatalabb, hanem az egyetlen. Nem mindegy...
      Aztán írtad, hogy Harry bevallotta a családnak, hogy homokos, mégis rossz néven vette, hogy Ginny szakított vele. Én is szó nélkül szakítanék a barátommal, ha rájönnék, hogy másik kapura játszik...
      Ron viszont teljesen hetero elvileg, nem értettem, akkor hogy lehet ilyen hipp-hopp erekciója, egy meleg srácnak sem lesz egy csaj érintésétől.
      A vége pedig teljesen lesokkolt, hogy Ron ennyire beadta a derekát. Én nem bocsátanám meg két hónap alatt senkinek, hogy kinyírta az egész családomat... Oké, hogy Stockholm-szindróma, de akkor meg ne akarja megváltoztatni, csak szeresse.

      5. Megfelelő volt-e a történet helyesírásilag, formailag, szerkesztésileg? 8/5
      – Írtad, hogy járt bétakézen a történet, nos ennek ellenére maradtak benne elgépelések (hanga, tűrtem,? (béta kérdőjel), Karácsonyt (kis k!), hopponáltam, hallniuk), itt-ott probléma volt az egybe- és különírással, valamint félrecsúszott vesszővel is találkoztam.
      Ami eléggé zavart, az a szóismétlés. Többször előfordult, de a „volt” szót indokolatlanul sokszor használtad, direkt megszámoltam, és 98× alkalmaztad. Ezeket ki lehetne cserélni másra, hogy választékosabb legyen a mű. Ezt szolgálta volna a „megkeményedni a farka” kifejezés kevésbé obszcénre való cserélése is.
      Illetve volt néhány mondat, amin picit fennakadtam, szerintem ezeket nem gondoltad át teljesen:
      – Majd a smaragd szemek a széken vergődő vörös felé vágtak.
      – Újra az fölállt, és az ablak mellé fordult.
      –... amik nem olyan színe volt, mint a halálos átoknak.
      – Nézte a holló haj kinyújtott kezét...

      6. Mennyire tetszett a történet? Ez teljességgel szubjektív vélemény. 8/5
      – Nem igazán sikerült a kedvemben járnod vele, mert nagyon kidolgozatlannak éreztem a cselekmény és Ron miatt. A problémáimat feljebb részleteztem. Azt viszont nagyon értékeltem, ahogy a kulcsokat és a Harry-útmutatást felhasználtad, tényleg nagyon ügyes voltál, imádtam ezt az oldalát a történetnek.
      Lenne még egy megjegyzésem pluszba. „És a gyerekekkel úgy kell bánni, hogy megadjuk nekik, amit akarnak. Vagyis, azt kell hinniük, hogy megkapták, pedig a dolog csak egy illúzióját tartják a kezükben.” Uhhh... nagyon nem. :) Az egyik verzióval teljesen elkapatod a gyerkőcöt, később kezelhetetlen lesz, a másik talán még rosszabb, hogy átvered. És akkor azt tanulja meg, hogy a hazugság elfogadott. A gyerek nem hülye, csak kicsi. Úgy is kell vele bánni.
      Ha a logikai és személyiségi problémákra rászánsz még egy kis időt és energiát, akkor egy kiváló fic kerekedhetne ebből, amit szíves örömest a kedvenceim közé raknék. Ha ezt tervbe vennéd, rám mindenképp számíthatsz!

      Üdvözlettel:
      Clarey

      Törlés
  3. Kedves Író!
    Hát igazán érdekes és furcsa sztorit kaptunk,nem nagyon kedvencem a SLASH műfaj,de hogy úgy mondjam,itt megszoktam,azonban csak a Drarrykhez volt szerencsém :D
    1. Mennyire felelt meg a történet a kulcsoknak?Felismerhető volt-e,jelentőségteljes volt-e?
    Eléggé jelentős szerepet játszott,igen.Jól megoldottad,nem tudok belekötni :) 8/8
    2. Mennyire felelt meg Harry szándéka a csapatának?
    Mesteri Dark Harryt kaptunk,aki tényleg önző és mindent elkövet azért,hogy megszerezze,amit akar.Tökéletes Borostyán,szinte láttam magam előtt a gonoszságtól szikrázó szempárt :) 8/8
    3. Mennyire kidolgozottak a karakterek?
    Na,itt egy kicsit bajok voltak.Pont Ron,aki hajlandó dühkitörésekre és utána egy csomó ideig szóba se állni a másikkal,a családja kiirtása után csak úgy megbocsát Harrynek?Egy ilyen tettet azért szimplán megbocsátani se szokás. 8/4
    4. Milyen jól dolgozta ki az író a cselekményt?Voltak-e elvarratlan szálak,logikai hibák?
    Akadt egy pár.Például Harry bevallotta Weasleyéknek,hogy meleg.Akkor miért keserítette el,hogy Ginny szakított vele?Meg aztán Ron,aki mint tudjuk Hermionét szerette,azaz hetero hogy izgulhat fel Harryre?Ezt se igazán értettem.Harmadszor meg az,amit az előző szempontnál is elmondtam,az,hogy ilyen rövid időn belül hogy lehet megbocsátani annak az embernek,aki kiírtott egy egész családot?Én biztos félholtra verném. 8/4
    5. Megfelelő volt-e a történet formailag,szerkesztésileg,nyelvtanilag?
    Apróbb nyelvtani hibák előfordultak benne,ez alapjában véve nem nagy gond,csak több is volt. 8/6
    6. Mennyire tetszett a történet?
    Nem nagyon tudtam beleélni magam,főként Ron miatt.Megtörte picit a sztorit. 8/6

    Örülök,hogy olvashattam.

    FuraMark-Kritika Klub (megtalálsz minket a Merengő fórumán)

    VálaszTörlés
  4. Kedves Író!

    1. Mennyire felelt meg a történet a kulcsoknak? Felismerhető volt-e benne a választott kulcs, elég jelentőségteljes volt-e? Valóban fontos motívum volt, vagy csupán említés szintjén fordult elő?

    A kulcsokat szépen beleépítetted, bár maga a történet rövid volt, de amennyire kellett beledolgoztad a megadott képet is, és a szavaidat is!
    8/8

    2. Mennyire felelt meg Harry szándéka a csapatának? Viselte-e a Spinell/Borostyán tipikus motiváló erejét?

    Nekem a borostyán úgy jött le, hogy Harry végülis romlott marad, nálad viszont megjavult a végére, ez viszont nem von le abból, ahogy megalkottad a karakterét, szerintem jól eltaláltad te is a vezérfonalat! Nekem nagyon tetszett! Ahogy haladok a történetekkel úgy érzem ebben a kihívásban mindenki nagyon szépen eltalálta a Harryjét. 7,5/8

    3. Mennyire kidolgozottak a karakterek? Itt természetesen Harry OOC, erre épület maga a kihívás. De a többiek mennyire könyv hűek, hitelesek?

    Ron karakteréhez tudok hozzáfűzni főleg, de ő nagyon jó lett! Tetszett, hogy a végén nem ölte meg Harryt, hanem végülis vele maradt. A visszaemlékezésben is hitelesek voltak, főleg az ikrek, egyedül azt emésztettem meg nehezen, hogy a Weasley szülők elpártoltak Harry mellől. 7/8

    4. Milyen jól dolgozta ki az író a cselekményt? Vannak-e elvarratlan szálak, zavaró logikai hibák?

    Egy kis szeletet ragadtál ki Harryék életéből, ha azt vesszük csak elmesélésből ismertük meg az előzményeket, maga Harry karaktere már kifordult magából, mire beléptünk a történetbe, de nagyon tetszett ez a megoldás. Számomra nem maradt kérdéses rész, legfeljebb az, hogy Ginny csupán annyival magyarázta a szakítást, hogy Harry megváltozott. 7,5/8

    5. Megfelelő volt-e a történet helyesírásilag, formailag, szerkesztésileg?

    Egy-két elírást mintha láttam volna, de lehet, hogy a telefonom bohóckodott velem. 7/8

    6. Mennyire tetszett a történet? Ez teljességgel szubjektív vélemény.

    Nekem tetszett, a páros is nagyon, nekem is megfordult már a fejemben, hogy milyen lehet Ron és Harrykapcsolata, bár a történet nekem kifejezetten csak a gépemen elrejtve maradt, de nagyon jó volt ilyet is olvasni mástól. Szerintem szépen kidolgoztad, kivetnivalót nem találtam benne! Csak egyet: rövid volt! Minden más zseniális! 8/8

    Köszönöm, hogy olvashattam! Snakey :)

    VálaszTörlés