2013. augusztus 4., vasárnap

Beforratlan sebek

Csapat: Borostyán
Cím: Beforratlan sebek
Kulcs (ok): 4-es kép, Tökéletesség, büszkeség
Műfaj: regényKorhatár: 18Figyelmeztetések: Au, slash, dráma, szereplő halála, erotikus tartalom, gyilkosság, kínzás, OOC karakter(ek), nemi erőszak
Jogok: Teljes egészében J.K.R.
Párosítás: Harry/Draco, illetve Harry/Harmione
Megjegyzés: A történet csak az első öt könyvet veszi teljességgel alapul. Az utolsó két évet a fiatalok különösebb események nélkül élik meg. Dumbledore életben van, Harry pedig semmit nem tud a horcruxokról. Perselus Piton a hatodik év végén nyíltan is a Rend oldalára áll, ezáltal a Világos oldal látszólag elveszíti az egyetlen kémet, aki Voldemort közelébe kerülhet. A történetem a hetedik év végén veszi kezdetét, és Harry szemszögéből van leírva. A dőlt betűs részek E/1-ben és jelen időben, amíg a visszaemlékezések múlt időben vannak leírva.
A címet az egyik kedvenc együttesemtől kölcsönöztem, így az egybeesés nem véletlen.
Tartalom: Harry Potter, a varázsvilág megmentője sem sebezhetetlen. Mi mindenre képes, ha a benne lakó lélekdarab átveszi elméje felett az irányítást? A mindenki által ismert kedves, segítőkész fiú eltűnik, és egy új, kegyetlen, mindenre elszánt személyiség veszi át a helyét. 
A történet linkje: Beforratlan sebek

9 megjegyzés:

  1. Kedves Író! :)

    Úgy látszik, ennél a kihívásnál ez már így marad, Nálad is osztódik a pontozás két hozzászólásba. ;)

    1. Mennyire felelt meg a történet a kulcsoknak? Felismerhető volt-e benne a választott kulcs, elég jelentőségteljes volt-e? Valóban fontos motívum volt, vagy csupán említés szintjén fordult elő? 8/6
    – A házikót kifogástalanul beleírtad, lényeges pontja volt a történetednek, nem volt vele kapcsolatban hiányérzetem. Tetszett is a rész, amikor feltűnt.
    A „tökéletesség”-et viszont annyira erősen nem fedeztem fel, mármint Harry törekedett a terve tökéletesítésére, de hangsúlyosabb szerepet nem kapott. Pedig úgy éreztem, a lehetőségek adottak voltak az alapötletedben, hogy jobban kitérj rá.
    A „büszkeség”-gel kapcsolatban is ezt tudom mondani, Draco egy ideig tartotta ugyan magát, de egyik szereplő esetében sem éreztem azt, hogy lenne neki. Sőt, Harry mintha feladta volna teljesen ezt a tulajdonságát.
    Ezt a kettőt kicsit hanyagoltabb kulcsnak éreztem.

    2. Mennyire felelt meg Harry szándéka a csapatának? Viselte-e a Spinell/Borostyán tipikus motiváló erejét? 8/4,5
    – Itt sem voltam teljesen elégedett. Mármint olyan volt egy kicsit, mintha ezt a mondatot ragadtad volna ki: „amikor már nem bírják tovább, egyetlen embert akarnak magukhoz édesgetni, megtartani, összetörni, megőrizni, kizárólag a saját élvezetére”. A leírás többi részét valahogy nem fedeztem fel. Igen, Harry manipulált, befolyásolt, átvert, de az nem ő volt, hanem a horcrux, tehát nem az ő személyiségén változtattál. Mivel az „igazi Harry” szemszöge végig átszőtte a történetet, emiatt nem is tudtam izgulni annyira, hogy hogyan alakul a sorsa, mert az elején kiderült, hogy megjavul. Úgy jobban passzolt volna szerintem, ha nem változik vissza a horcrux elpusztítása után, vagy ha nem amiatt kapta volna ezeket a jellemvonásokat.
    Az „utolsó” húzása pedig abszolút nem illett ehhez a dark Harryhez, de ettől függetlenül nekem nagyon tetszett, és szükségesnek is éreztem. Nem tudott volna azzal a bűntudattal élni tovább.

    3. Mennyire kidolgozottak a karakterek? Itt természetesen Harry OOC, erre épült maga a kihívás. De a többiek mennyire könyvhűek, hitelesek? 8/5
    – Maximális pontot itt sem fogok tudni adni, annak ellenére, hogy Hermione egészen önmaga maradt. Itt legjobban elenyészőnek tűnő apróságon akadtam fenn, az egyik ilyen az volt, hogy Cissy lefekszik a halálfalókkal, ami teljesen szemben áll az ő megismert jellemével. A másik ilyen az volt, amikor Harry Lucius fejéhez vágja, hogy most törődik már a fiával. Luciusnak – a negatívabb tulajdonságai ellenére – nagyon fontos a családja, és a biztonságuk.
    Illetve amit a Rend tagjairól írtál, hogy ugyan úgy viselkednek, mint a halálfalók. Én úgy tudom, hogy ők nem kínozták meg azokat, akiket elkaptak, felelősségre vonták, de nem bántottak őket.
    Draco eleinte még viszonylag könyvhű volt, de a végére sokat változott a személyisége, azonban ezt betudtam az átélt borzalmaknak.
    Ami viszont még kicsit zavaró volt, hogy a „nem-dark-harrys” Harry részekben sem volt önmaga, ott elég OOC-re sikerült, és szerintem nagyon nehéz is E/1-ben írni szereplő nevében, mert sokkal könnyebb „elrontani” a karaktert.

    Folyt. köv!
    Üdv:
    Clarey

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Író! (Vol.2)
      4. Milyen jól dolgozta ki az író a cselekményt? Vannak-e elvarratlan szálak, zavaró logikai hibák? 8/6
      – A cselekmény alapötlete nagyon jó volt, tetszett, de tényleg, ha valami oknál fogva Harry canon körülmények között válna darkká, akkor az ez lenne.
      Eleinte azt hittem, lesz jelentősége az italnak is, amit a boszorkány adott Ronéknak a kocsmában, hogy emiatt változik meg Harry jelleme. A canon sztorit hihetően alakítottad, mert a háború így is véget ért, hasonló módon ráadásul, mint „eredetileg”.
      Elvarratlan szál nem maradt, azt hiányoltam, hogy Harry a „jelenben” fűz valami megjegyzést Ron meggyilkolásához.
      Azt hiszem talán két helyen éreztem, hogy volt benne egy kis logikai ellentmondás. Az egyik, amikor írtad, hogy Harry titokban gyakorolta a Szükség Szobájában a sötét varázslatokat, majd a következő bekezdésben, hogy ehhez segítséget kért a Rend tapasztaltabb tagjaitól. A másik az volt, amikor írtad, hogy Harry a csillagvizsgáló toronyból hoppanált, mert onnan lehet, majd később a roxforti birtok kapuja elé tért vissza. Akkor miért nem ment rögtön az iskolába?
      Talán még ami logikailag kicsit megzavart: akkor most Voldemort vágyott Dracóra vagy Harry? Ez a melyik lélekdarab felelős az érzelmeiért és a cselekedeteiért kicsit azért zavaros volt számomra.
      Amire még nagyon kíváncsi lennék, bár nem tudom, ebbe Te belementél-e... Ha Harryt a horcrux irányította, azaz Voldemort lelkének egy darabja, akkor amikor patrónust idézett, az vajon szarvas alakjában jött-e elő a pálcájából, vagy egyáltalán képes lenne-e „megszállva” erre? Mégis mi lenne az az örömteli gondolat, amire ebben a formájában gondolna, ráadásul egy korcs lélek is tud varázsolni ilyet? Ez tényleg csak apróság, de bennem nagy filozófiai vitát indított el. :D

      5. Megfelelő volt-e a történet helyesírásilag, formailag, szerkesztésileg? 8/7
      – Helyesírásilag szinte semmi problémám nem volt vele, egy két elírást szúrtam csak ki, ezek véletlenül maradhattak benne. (Volt egy „örült”, őrült helyett, egy „tőled”, tőlem helyett, egy „as”, az helyett, plusz két mondat, amin szerintem utólag változtattál: „mielőtt elment volna a Kúriát” és „ha gondolod, meghívhatsz még pár barátodat is”. „Dumbledore” neve egy helyen rosszul volt toldalékolva, de szerintem az is csak figyelmetlenség volt. Ami nem volt következetes, az a „halálfaló” szó írása, helyenként nagybetűvel, míg máshol kicsivel szerepelt. Helyesen a második variáció. ;)
      Formailag csak annyi problémám volt vele, bár lehet, ez nem ide tartozik.... Na mindegy, itt írom le. A legtöbb helyen a múltból a tetőpont közepén váltottál vissza az E/1-es jelenbe, és ezzel teljesen megszakítottad a feszültséget, amit addig megteremtettél. Engem kizökkentett az olvasásból, de a szereplők „jelenbeli” helyzetéből viszont érthető volt, hogy azokat a részeket nem akarták volna újra átélni, én viszont, nem bántam volna. :D

      6. Mennyire tetszett a történet? Ez teljességgel szubjektív vélemény. 8/6
      – Nos, az alapötleted az zseniális volt, tényleg nagyszerű. Szívesen olvasnék még arról, hogy a horcrux irányítja Harryt, mert így – fentebb is írtam –, akár canon körülmények között is előhozható belőle egy ilyen „sötét oldal”. Ahogy az előző történetnél is megjegyeztem, és ez azóta sem változott, nem vagyok túl nagy slasher, emiatt a drarry rész annyira nem volt az én asztalom. A Hermione kihasználása vonal érdekes volt, tetszett, hogy őt használta Harry a céljai eléréséhez.
      Szeretem, ha megmoccant bennem valamit egy fic, és a patrónus részen azóta agyalok, biztos napirendi pontom lesz még, mert érdekes gondolatokat indított el bennem. Mondjuk erről mást is megkérdeznék, szóval lehet, felvetném a kérdést a Meri fórumán is, ha nem lenne ellenedre.
      Összességében valamit hiányoltam még belőle, de amikkel problémám volt, az feljebb már részleteztem.
      Köszönöm, hogy megírtad! :)

      Üdvözlettel:
      Clarey

      Törlés
  2. Kedves, Clarey!
    Köszönöm a kritikát és a pontokat is. Én is éreztem, hogy nem úgy sikerült a történet, ahogy szerettem volna.
    A másodlagos kulcsokhoz, annyit írnék, hogy az volt a kikötés, hogy elég megemlíteni. Ezért nem mentem bele jobban. A lélekdarabnál úgy gondolom, hogy hiába venné át Harry felett az uralmat, azért maradna neki saját lénye is. Harry már előtte is akarta Dracót, ezen az sem változtatott, hogy Voldemort irányította. A Rend tagjai senkit nem kíniztak meg. Ez az én hibám, mert nem írtam le, hogy az pusztán Harry képzeletében létezett.

    A patrónus: Érdekes felvetés, de véleményem szerint Harry ugyanúgy meg tudná idézni. A lelkét nem vették el tőle, csupán uralták. Az örömteli dolgok benne voltak, így ez nem okozhat gondot. Nem volt tekintettel másokra, de nem is volt magába fordulva. Az a pozitív energia, ami egy patrónushoz kell, ugyaúgy a rendelkezésére állt.

    A vége: Lehet én értettem félre, amit írtál, de ha j sejtem, akkor úgy gondolod, hogy Harry meghalt... Nos. Szerettem volna függő véget hagyni egy esetleges folytatáshoz, ami össze is jött. Harry él és virul, de a hogyan és miért már a folytatásban rejlik.

    Ronról valóban nem tett említést, bár szerettem volna. A múltbeli részeket azért nem részleteztem jobban, mert túlzottan is "jól" sikerültek, és sokaknak rossz lett volna olvasni, így kivágtam őket.

    Remélem, mindent sikerült leírnom. Ha nem, akkor kérdezz nyugodtan. Szívesen válaszolok.
    Köszönettel: Az író

    VálaszTörlés
  3. Szia!

    Kérlek, ne haragudj, hogy nem válaszoltam, eddig nem vettem észre, hogy válaszoltál. Röstellem a mulasztásom és a figyelmetlenségem, de most pótolom. :)

    Nos, én nagyon vevő lennék a megírt múltbéli részekre is! Ha lement a kihívás, és fény derült a személyedre, akkor szívesen fogadnám Tőled privátban a cenzúrázott epizódokat is, mert szívesen elolvasnám azok ismeretében is.

    A patrónus-ügy még mindig foglalkoztat, de ez nem egy rossz dolog, nehogy félre érts! Örülök, hogy ennyire hatással tudtál lenni rám, mert érdekes a dolog, és igyekszem körbejárni a témát. Most bújom a patrónusról és a horcruxokról szóló leírásokat, hogy találjak egy magamnak megfelelő választ. :)

    Ó, sajnos akkor én értelmeztem rosszul, nekem nagyon úgy jött le, hogy Harry feldobta a pacskert, azt viszont tényleg nem láthattam előre, a folytatásba mit tervezel. ^^ Én itt lezártnak tekintettem a történetet, ezért írtam azt, amit.

    Köszönöm szépen, hogy válaszoltál nekem!
    Kellemes hétvégét!
    Clarey

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia. Semmi gond :) Szívesen elküldöm majd neked azt a változatot is.
      A vége, nos, igazából a végén van egy elejtett megjegyzés Draco és Hermione között. Abból rá lehet jönni, hogy Harry él.
      A patrónus engem is foglalkoztatott. Sokáig gondolkodtam rajta, hogy legyen-e vagy sem, de ez volt a legegyszerűbb módja az értesítèsnek :)

      Üdv: az író

      Törlés
  4. Kedves író!
    Egy újabb megható történet ezen a kihíváson! Ráadásul egy dark drarry :3 Köszönöm az élmény!
    1) A kapott képet szépen beleépítetted a történetbe. Harry számára Draco volt a tökéletesség, amiért mindent megtett volna, és meg is tett. Draco próbálta megőrizni mellette a büszkeségét. 8 pont.
    2. Nagyon meglepett Harry karaktere. Tényleg mindent megtett azért, hogy a célját elérje, megszerezze azt, amire a legjobban vágyik. A lélekdarabbal tökéletes kis gonoszt csináltál belőle, aki nem kegyelmez. 8 pont
    3. A főszereplő Harryd tökéletes volt, Draco pedig jól kiegészítette őt. Kevésbé kedveltem Hermione karakterét, túlságosan könnyedén fogadta a fiú közeledését. Ami még felötlött bennem, hogy Harry túlságosan magára maradt a bajban, és hiányoltam valakit, aki észnél van, aki megpróbálja kirángatni ebből az egészből. Mondjuk nem hiszem, hogy Piton ne tett volna valamit azért, hogy ne kerüljön olyan könnyen Voldemort közelébe, illetve hiányzott az, amikor már ott volt, hogy nem próbálta megállítani Pottert. Aki kevésbé tetszett, az Lucius volt. És valahogy túl könnyedén eltűrték, hogy a fiú közéjük férkőzött. 6 pont
    4. Hát itt felmerült bennem pár kérdés, de nem voltak annyira zavaró dolgok, hogy ne vitték volna tovább a fic hangulatát. Pl Piton ugyan miért ment bele olyan könnyen, hogy megtanítson neki néhány sötét varázslatot? Nem is gyanakodott semmire? És úgy tudom a Roxfortból nem lehet hoppanálni, még Harrynek se. 6 pont.
    5. Itt minden hibátlan volt: 8 pont
    6. Egy nagyon szép, szívbemarkoló drarryt olvashatunk, sok izgalmas jelenettel. Harry kissé kifordult valója még új, de lassan hozzászokom:D nem lehetett könnyű végezned vele:/ Elismerésem! 7 pont

    Emyke, Kritika Klub

    VálaszTörlés
  5. Kedves Író!
    Először is, köszönöm, hogy olvashattam a történetedet. A szomorúsága ellenére is nagyon tetszett és volt benne valami, ami meg tudott fogni :)

    És akkor a pontok:

    1. Mennyire felelt meg a történet a kulcsoknak? Felismerhető volt-e benne a választott kulcs, elég jelentőségteljes volt-e? Valóban fontos motívum volt, vagy csupán említés szintjén fordult elő?
    Itt a házikót nagyon jól beépítetted, de a szó kulcsot alig éreztem hangsúlyosnak benne. Talán csak azért, mert a másik olyan fontos szerepet kapott. 6 pont.

    2. Mennyire felelt meg Harry szándéka a csapatának? Viselte-e a Spinell/Borostyán tipikus motiváló erejét?
    A történet a csapatodnak tökéletesen megfelelt, legalábbis az én véleményem szerint :) 8 pont.

    3. Mennyire kidolgozottak a karakterek? Itt természetesen Harry OOC, erre épület maga a kihívás. De a többiek mennyire könyv hűek, hitelesek?
    Hát. itt bajban voltam :( Igazából minden karaktered kicsit fura volt. Harryn kívül senkiről nem tudtunk meg szinte semmit. Nem
    4. Milyen jól dolgozta ki az író a cselekményt? Vannak-e elvarratlan szálak, zavaró logikai hibák?tudtam meg milyenek, mi motiválta őket, mit éreztek... 5 pont.

    5. Megfelelő volt-e a történet helyesírásilag, formailag, szerkesztésileg?
    Itt nem találtam hibát:) 8 pont.

    6. Mennyire tetszett a történet? Ez teljességgel szubjektív vélemény.

    Tetszett. Végigolvastam, érdekelt, több háttérinformációval még jobb is lehetett volna. De tetszett. Ez vitán felüli és mivel ez szubjektív vélemény: 7 pont.

    Köszönöm a munkádat! További sok sikert az íráshoz, érzem, hogy van hozzá tehetséged :)

    Draco Girl

    VálaszTörlés
  6. Kedves Író!
    Feladtad a leckét, jöjjön is a véleményem:

    1. Mennyire felelt meg a történet a kulcsoknak? Felismerhető volt-e benne a választott kulcs, elég jelentőségteljes volt-e? Valóban fontos motívum volt, vagy csupán említés szintjén fordult elő?

    A kulcsok benne voltak, a ház nagyon szépen belekerült, hiszen az egész történet gyakorlatilag ott játszódott, közben pedig a másik két kulcs is belekerült, Draco képviselte a tökéletességet, és Harry a büszkeséget, legalábbis nekem így jött le  Lehet, hogy tévedek, de a kulcs akkor is benne volt, átszőtte, nem hiszem, hogy ezért levonnék pontot 8/8

    2. Mennyire felelt meg Harry szándéka a csapatának? Viselte-e a Spinell/Borostyán tipikus motiváló erejét?

    Borostyán voltál, de olvasói szempontból Harry nem igazán rejtette el a romlott oldalát, végig láttuk, hogy mire készül, mi jár a fejében, mondjuk a környezete talán kevésbé érzékelte, teljesen mégsem vagyok elégedett, hiszen éppen Draco, aki a legközelebb állt hozzá, érzékelte a legjobban, hogy baj van… 6,5/8

    3. Mennyire kidolgozottak a karakterek? Itt természetesen Harry OOC, erre épület maga a kihívás. De a többiek mennyire könyv hűek, hitelesek?

    Hermione volt kissé fura, hiszen nem nagyon látott át Harryn, mondjuk ráfoghatjuk, hogy nő és elvakítja a szerelem, de szerintem az eredeti történetben is bár haragudott Ronra, és felkavarták az érzései, de azért a józan gondolkodását megőrizte, neki ez egyfajta védjegy.
    Draco karaktere tetszett, hiszen őt én sem tudom elképzelni gonosznak, mondjuk kémnek sem, annál talán félénkebb, de ebbe nem akarok belekötni :) Ez így jó volt, Lucius szintén, elkaptad azt a férfit benne, akinek lennie kell. Szerintem jó volt :)
    7,5/8

    4. Milyen jól dolgozta ki az író a cselekményt? Vannak-e elvarratlan szálak, zavaró logikai hibák?

    Szépen kidolgoztad, felépítetted, kicsit mintha túlságosan kiélezted volna néhol a Drarryre, a történet pedig kicsit elveszett és számomra a vége zavaros lett, hogy akkor most ki hol és miért van :) Aztán persze rájöttem, de egyszerre gondoltam arra, hogy valahogy Draconak lett Harrytől egy gyereke, meg arra, hogy Harry életben maradt. 6,5/8

    5. Megfelelő volt-e a történet helyesírásilag, formailag, szerkesztésileg?

    Ebben semmi kivetnivalót nem találtam. 8/8

    6. Mennyire tetszett a történet? Ez teljességgel szubjektív vélemény.

    Nekem tetszett, igazából lekötött, végigolvastam gyorsan, és belevesztem a szálakba, ami egyedül zavart az, amit fentebb is írtam, hogy túlságosan ki lett élezve a Drarryre, kicsit finomabb is lehetett volna a száluk és több időt fordíthattál volna a történet többi részére. 7,5/8

    Köszönöm az élményt: Snakey :)

    VálaszTörlés
  7. Kimaradt a 3-as pontnál a pont :) Bocsánat! Ha lehet még pótolni, akkor 6 pont.

    Draco Girl

    VálaszTörlés