2013. augusztus 20., kedd

Add a szíved

Csapat: Spinell
Cím : Add a szíved
Kulcsok: jelentéktelenség, játékosság és a kettes kép
Műfaj: komor novella, akció, romantika
Korhatár: 18 év
Figyelmeztetések: slash, fizikai erőszak, trágár beszéd, AU, OOC
Jogok: J.K. Rowlingot illetik, én csak felhasználom a karaktereit.
Megjegyzés: Múlhatatlan hála a kihívás Szervezőinek, a Spinell csapat lelkes tagjainak; főleg két Kedves Csapattársamnak. Köszönöm a Bétámnak a rengeteg segítséget. A dőlt betűvel szedett utolsó bekezdés idézet, szerzője J.R.Ward.

Tartalom: Harry Potter bosszút akar állni barátai életének megrontóin, Lucius Malfoyon, Bellatrix Lestrange-en és Fenrir Greybacken. Ha kell, szövetkezik bárkivel és felhasznált bárkit. Ha kell, még Draco Malfoynak is udvarol.
A történet linkje: Add a szíved

7 megjegyzés:

  1. Kedves Író! :)

    1. Mennyire felelt meg a történet a kulcsoknak? Felismerhető volt-e benne a választott kulcs, elég jelentőségteljes volt-e? Valóban fontos motívum volt, vagy csupán említés szintjén fordult elő? 8/7
    – A képen szereplő pohár nagyon jól benne volt, tetszett a helyzet, ahol felhasználtad, szépen le is írtad az egészet. Tényleg passzol Bellatrixhez, utána pedig Cissy... hát sajnáltam.
    A jelentéktelenség többször is felbukkant, és hangsúlyos szerepet kapott, azonban a játékosságot én annyira erős motívumként nem éreztem, inkább színjáték volt felfedezhető benne.

    2. Mennyire felelt meg Harry szándéka a csapatának? Viselte-e a Spinell/Borostyán tipikus motiváló erejét? 8/7
    – Ha a második fejezet végén lezárod, akkor biztos, hogy egy 100 pontos Spinell Harryt hoztál volna el, de az utolsó részben, amikor már nem Lucius a rögeszméje, akkor túl érzelmessé vált Draco miatt. Az elején azonban nekem nagyon tetszett, depressziójával, motivációival, mindennel együtt. A történet szempontjából szükséges volt a lezárás, amit kapott, de a kihívás témájától kicsit eltértél vele. Még ő is kimondta, hogy nem kívánja követni a „cél szentesíti az eszközt” elvet.

    3. Mennyire kidolgozottak a karakterek? Itt természetesen Harry OOC, erre épült maga a kihívás. De a többiek mennyire könyvhűek, hitelesek? 8/8
    – Nagyon jók voltak a karakterek, de tényleg. Mindenki megmaradt önmagának (Lucius esetében volt egy kis kilengés, de elenyésző a többiek tökéletessége miatt.)
    A vérfarkas Ron nagyon felkeltette az érdeklődésem, szívesen olvasgatnék róla bővebben is.
    „A változatosság kedvéért, egyszer az életben hallgathatna a tapasztaltabbra is.” – ez annyira Piton volt! Imádtam, ahogy kezelted, pedig nem vagyok fan.
    Voldemort esetében pedig ez... húhh! Bele a 100-as kör közepébe: „...különb volt bárkinél, aki itt van ebben a teremben – válaszolta fogcsikorgatva Potter. // – Mégis halott – gúnyolódott a Nagyúr...”
    Umbridge, Cissy, Bella pedig fantasztikus lett.
    Itt érdemelsz egy nagy gratulációt, mert tényleg klasszak, önmaguk, JKR-esek maradtak a szereplők – nem is értem, miért tetted ki, hogy OOC.

    Folyt. köv!
    Üdv:
    Clarey
    KK

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Író! (Vol. 2.)

      4. Milyen jól dolgozta ki az író a cselekményt? Vannak-e elvarratlan szálak, zavaró logikai hibák? 8/8
      – A cselekményre sem volt panaszom, szépen felépítetted, értelmesek, logikusak voltak a motivációk, reakciók. Harry depressziója törvényszerű volt, utána pedig szép keretet adtál a történetnek Dracóéval.
      Ez a mondat végtelenül frappánsra sikeredett: „El fogja, hidd el nekem. Mindig is a kezemre pályázott. Hát most megkapja, de nem úgy, ahogy számít rá – válaszolt neki komoran vigyorogva Harry.” – jót derültem rajta!
      Ami még nagyon megfogott, a nárcisz és liliom csokor, hát ott elolvadtam teljesen. :$
      Egyetlen dolog, amire kíváncsi lennék (a személyes fanatizmusom miatt): Miii lett Ronnal? *-*

      5. Megfelelő volt-e a történet helyesírásilag, formailag, szerkesztésileg? 8/6
      – Volt néhány elgépelés: kötettik, eltűntette, tűntetni, jutatta, hallgatatta, egyikkőjükön.
      Ha jól emlékszem, akkor az annullál dupla „l”, nálad eggyel szerepelt. A behúzások kicsit nagyok lettek itt-ott, de vesszőkkel, szóismétlésekkel nem volt problémám.
      Szerintem nagyon érthetően váltogattad a két PoV-ot, érezhetően más fogalmazásmóddal, ami nagyszerűre sikeredett.
      Amit nem értettem, az a Varázsügyi Minisztérium – MÁGIAügyi! :D
      Illetve a rendelet szövegében szerepel, hogy ábécé sorrendben, szerintem azt cseréld ki arra, hogy betűrendben, az az odaillő szó. Amúgy pirospont, mert hihetetlenül jól fogalmaztad meg a jogi szöveget, úgy éreztem, hogy a ptk-t bújom. :D

      6. Mennyire tetszett a történet? Ez teljességgel szubjektív vélemény. 8/7
      – Feljebb is említettem, hogy ha a második fejezetnél befejezed, akkor tökéletes Spinell a Harry, én a történettel is így voltam. Addig imádtam, utána kicsit elment abba a romantikusabb irányba, amit én annyira nem csípek, de így lett egy szép lezárása mondjuk.
      Viszont nagyon tetszett a törvény ötlete, sőt az egész Voldemort utáni világ képe, amit megteremtettél, olvasnék még róla bővebben. A vérfarkas Ron a legújabb kedvencem, akarok egyet. Olvasmányosan, élvezhetően fogalmazol, nem éreztem azt a szexjelenetnél sem, hogy közönséges. Gratulálok hozzá, szépen összehoztad ezt a történetet!

      Üdvözlettel:
      Clarey
      Kritika Klub Tag
      (Megtalálsz minket a Merengő Fórumán.)

      Törlés
  2. Kedves Clarey!

    :-)
    Köszönöm a kritikát és a pontokat. Örülök, hogy ennyire tetszett, de be kell vallanom neked, hogy én nem vagyok oda annyira Ronért, így sajnos nem lesz folytatás.
    (habár az ötlet tényleg adja magát, nekem eszembe se jutott...)
    Érdekes, de a közös írói fórumon meg pont azt nehezményezte egy írótársam, hogy túl Borostyán Harryt írtam, és a vége nélkül nem ismerte volna fel, hogy Spinell volt a csapatom :-)

    Varázsügyi-Mágiaügyi visszatérő hibám, achilles sarkam. (a behúzásokon rengeteget szenvedtünk Heloise-sel, csak még rosszabbak voltak a többi kinézetek, sajna)

    Nagyon-nagyon köszönöm a törvényre írt javaslatot, majd megvariálom feltöltés előtt. :D és persze iszonyat munka volt benne, hogy hiteles legyen.

    Szia,
    az Író.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Író!

    Igazán érdekes, romantikus és mégis romantikus történetet alkottál:)

    1. Mennyire felelt meg a történet a kulcsoknak? Felismerhető volt-e benne a választott kulcs, elég jelentőségteljes volt-e? Valóban fontos motívum volt, vagy csupán említés szintjén fordult elő?

    Ez rendben volt. 8 pont.
    2. Mennyire felelt meg Harry szándéka a csapatának? Viselte-e a Spinell/Borostyán tipikus motiváló erejét?

    Ezt is rendben levőnek éreztem .) 8.pont.

    3. Mennyire kidolgozottak a karakterek? Itt természetesen Harry OOC, erre épület maga a kihívás. De a többiek mennyire könyv hűek, hitelesek?

    Érdekesek voltak a karakterek, de nagyon szembetűnő hiba nem volt. 8 pont.
    4. Milyen jól dolgozta ki az író a cselekményt? Vannak-e elvarratlan szálak, zavaró logikai hibák?

    Látszik, hogy sokat dolgoztál a történettel :) A vége felé éreztem, hogy végre ott vagy a történetben, a többi ezután olyan összecsapott volt. 6 pont.
    5. Megfelelő volt-e a történet helyesírásilag, formailag, szerkesztésileg?

    Itt szerintem nem volt gond. 8 pont.

    6. Mennyire tetszett a történet? Ez teljességgel szubjektív vélemény.

    Szerettem, érdekes volt, drarry volt :) 7 pont.

    Köszönöm, hogy olvashattam! Draco Girl.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Draco Girl!

      Köszönöm szépen a pontokat :) örülök, hogy tetszett a történetem.

      Az Író

      Törlés
  4. Kedves Író!

    Neki is kezdenék a pontozásnak:

    1. Mennyire felelt meg a történet a kulcsoknak? Felismerhető volt-e benne a választott kulcs, elég jelentőségteljes volt-e? Valóban fontos motívum volt, vagy csupán említés szintjén fordult elő?

    Az a baj, hogy nem volt egyik kulcs sem túlságos fontosságú. Ugyan beletetted az italt is a képről, de nem volt fontos elem, nem volt a történet központi része, legalábbis én nem tartottam annak. Játékosság, végülis a kviddics benne volt, és Harry játszott Dracóval. Jelentéktelenséget fel sem fedeztem benne. 6/8

    2. Mennyire felelt meg Harry szándéka a csapatának? Viselte-e a Spinell/Borostyán tipikus motiváló erejét?

    Szerintem ezt nagyon szépen eltaláltad, tökéletesen megformáltad a célt, az eszközt, közben Harry tarolt, végén pedig minden jóra fordult. 8/8

    3. Mennyire kidolgozottak a karakterek? Itt természetesen Harry OOC, erre épület maga a kihívás. De a többiek mennyire könyv hűek, hitelesek?

    Egyetlen karakterrel nem voltam megelégedve, és az Lucius volt. Számomra a Malfoy család mindig is család volt. Úgy forgatták a kártyáikat, hogy a legjobban jöjjenek ki a dologból, de az , hogy Lucius megcsalja a feleségét és bántsa a fiát… ez nem fér nekem bele. 7/8

    4. Milyen jól dolgozta ki az író a cselekményt? Vannak-e elvarratlan szálak, zavaró logikai hibák?

    Nagyon jó lett! Kerek egész történet, szépen felépítve. Nekem nagyon tetszett, semmi kivetnivalót nem találtam benne. 8/8

    5. Megfelelő volt-e a történet helyesírásilag, formailag, szerkesztésileg?

    Hibát nem találtam benne. 8/8

    6. Mennyire tetszett a történet? Ez teljességgel szubjektív vélemény.

    Nagyon tetszett ez a lélekmegosztós jelenet! Tényleg elképzeltem, hogy Harry kiskutya szemekkel kérleli Dracót a fejében, hogy bocsásson meg neki. Meg úgy az egész történet megfogott. Nem bírtam abbahagyni az olvasást, egyszerre vittél több szálat, és ez nagyon tetszett. Ott volt a Minisztérium, Luciusék, Draco otthon, mi lett Ronnal… mindenre figyeltél. Nekem tényleg nagyon tetszett. 8/8

    Köszönöm az élményt! Snakey :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Snakey!

      :) a jelentéktelenséget tartalmazta az utolsó kiemelt bekezdés, és számtalan leírás Harry életéről.
      Az itallal kapcsolatban tudom, hogy nagyon OOC az ötletem, de az alap, a bonding-házassági törvény annyira sablon, hogy muszáj volt máshol szokatlant alkotni.
      A játék az egész, macska-egér fogócska Harry és a szökevények között, Harry-Draco között, és főleg a törvényemet szántam annak.

      Köszönöm, hogy véleményezted!
      Az író

      Törlés