2013. augusztus 11., vasárnap

A feloldozás ára

Csapat: Spinell
Cím: A feloldozás ára
Kulcsok: 8. kép, félreérthetőség, magány
Műfaj: Dráma, Angst, Akció/Kaland, AU
Korhatár : 16
Figyelmeztetések: gyilkosság, szereplő halála, OOC karakterek, enyhe Slash
Jogok: Minden jog JK Rowlingot illeti.
Megjegyzés: Főszerepben egy gonosz Harry, aki pusztán a szerettei és a varázsvilág védelme érdekében pusztít el mindent maga körül. Az alapötlet kissé furcsa és őrült, de remélem ez nem tántorít el titeket…
Tartalom: Négy év telt el a végső csata után, és ismét úgy tűnik, hogy minden a feje tetejére akar állni Harry Potter körül. Egy új szervezetnek köszönhetően megtizedelődik az Aurorok száma, és egyre több gyerek marad árván. Senki sem tudja, hogy kik állnak a gyilkosságok mögött, csak a céljaik ismertek, melyet mindenütt hirdetnek: „ Fojtsd el a benned lakozó mágiát, és győzd le a halált!”

Harry végül úgy dönt, véget kell vetnie ennek az őrültségnek, s ha kell, a szervezet eszközeivel hozza el újra a békét a varázslóvilágra, ám ezzel csak annyit ér el, hogy mindenkit maga ellen fordít. Vajon végül mégis sikerül megállítania a gyilkosságokat azzal, hogy vérrel mocskolja be a kezeit, vagy épp hogy még nagyobb bajt hoz ezzel mindenkire? S vajon megéri-e egyáltalán szembeszállni velük, bármi is legyen ennek az ára?



Történet linkje: A feloldozás ára

4 megjegyzés:

  1. Kedves Író!

    Először is had szögezzem le, hogy nagyon tetszett a történeted :) Még akkor is, ha érzésem szerint Harry nem volt olyan gonosz, amilyennek lennie kellett volna, de én se tudtam volna sötét Harryt írni :)

    És akkor a pontok:

    1. Mennyire felelt meg a történet a kulcsoknak? Felismerhető volt-e benne a választott kulcs, elég jelentőségteljes volt-e? Valóban fontos motívum volt, vagy csupán említés szintjén fordult elő?
    A kulcsok teljesen rendben voltak szerintem :) Láttam, olvastam őket, beépültek a történetbe. 8 pont.

    2. Mennyire felelt meg Harry szándéka a csapatának? Viselte-e a Spinell/Borostyán tipikus motiváló erejét?

    Itt kicsit kilengést éreztem, mert hiába gyilkolt Harry csakis azért tette, hogy megvédje Teddyt. Őszintén szólva ezért imádtam :) De így itt 6 pont.

    3. Mennyire kidolgozottak a karakterek? Itt természetesen Harry OOC, erre épület maga a kihívás. De a többiek mennyire könyv hűek, hitelesek?

    Ez remek volt! Minden karakter ott volt, ahol kellett, kidolgoztad őket, figyeltél rájuk, olyanok voltak, amilyennek kellett lenniük :) 8 pont.

    4. Milyen jól dolgozta ki az író a cselekményt? Vannak-e elvarratlan szálak, zavaró logikai hibák?

    Szerintem jól kidolgozott történet volt. Felépítetted, elhittem, ott voltam :) Érdekes volt, olvasható, kicsit szívmelengető is a végén :) 8 pont.

    5. Megfelelő volt-e a történet helyesírásilag, formailag, szerkesztésileg?

    Itt nem láttam hibát. 8 pont.

    6. Mennyire tetszett a történet? Ez teljességgel szubjektív vélemény.

    IMÁDTAM!IMÁDTAM!IMÁDTAM! Kövezzenek meg érte, de engem elbűvöltél vele :) 8 pont.

    Köszönöm az élményt!

    Draco Girl

    VálaszTörlés
  2. Kedves Író! :)

    Két felé osztom a pontozásom Nálad is.

    1. Mennyire felelt meg a történet a kulcsoknak? Felismerhető volt-e benne a választott kulcs, elég jelentőségteljes volt-e? Valóban fontos motívum volt, vagy csupán említés szintjén fordult elő? 8/6
    – Az ablakot nagyon szépen jelenítetted meg, az egész leíró rész hihetetlenül tetszett. Eszembe sem jutott volna, hogy ez lehet a Szellemszállás egyik szobája is. Ez tényleg nagyszerű ötlet volt.
    A magányt elég hangsúlyosnak éreztem Harrynél, elég jól rávilágítottál, mennyire elszakadt mindenkitől. A félreérthetőségnél viszont annyira nem éreztem, hogy dominált volna... sőt. Valahogy azt még bele kellett volna írni.

    2. Mennyire felelt meg Harry szándéka a csapatának? Viselte-e a Spinell/Borostyán tipikus motiváló erejét? 8/5
    – Itt is úgy éreztem, mint eddig pár esetben, hogy egy dark Harry születik meg a történetben, de a csapat leírása szinte alig fedezhető fel benne. A „gonoszságnak” is vannak formái, és a Szervezők szerintem szépen kijelölték az utat, amin a dark Harryknek haladniuk kell. Nálad túl érzelmes maradt az emberölések ellenére is. Igaz, küzdött a „nagyobb jóért”, de nem nagyon tudtam behatárolni például, hogy ki ellen.
    Nekem ez az önvédelemből gyilkoló Harry nem annyira passzolt a kiírásban szereplő képbe.

    3. Mennyire kidolgozottak a karakterek? Itt természetesen Harry OOC, erre épült maga a kihívás. De a többiek mennyire könyvhűek, hitelesek? 8/6
    – Bonyolult ügy... Eleinte tetszettek a karakterek, de Hermione halála után vártam volna valamit Rontól, egy kis bosszúvágyat, gyászt, sopánkodást. Amitől olyan ronos lesz.
    George részemről nagyon nem stimmelt, hiányzott a karakterből a lazaság, tréfálkozás. A komoly helyzetekben is hozta ezt az oldalát mindig.
    Dolohov, Greyback és Teddy pedig szinte üres lap, itt nem nagyon volt hasonlítási alap. De tetszett, amit köréjük építettél.

    Folyt. köv!
    Üdv:
    Clarey

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Író! (Vol.2)

      4. Milyen jól dolgozta ki az író a cselekményt? Vannak-e elvarratlan szálak, zavaró logikai hibák? 8/5
      – Hmmmm, azért nekem maradt néhány sötét folt a történet olvasása után... Úgy érzem, ez nem egy novella hosszúságú ficet igényelt volna, hanem bővebben kifejtve a szálakat. Szerintem nagyszerű ötleteket vetettél fel az írásodban, és sajnáltam, hogy nincsenek jobban kibontva. Érdekelt volna, hogy mi is ez a James-dolog, hogy kerül Harrybe, miért irányítja? Pontosan milyen szektáról is van szó? Ki a vezetője? Mi a céljuk? A leírásban benne volt „Fojtsd el a benned lakozó mágiát, és győzd le a halált!” – ezzel nagyon felkeltetted az érdeklődésem, de szó sem volt róla benne. Értettem én, hogy nem varázsolnak, hanem tőröket használnak, de... Miért? Milyen elveik vannak? Mi lett velük végül? És miért pont Teddy kell? Köze van hozzá, hogy metamorfmágus? Szóval... egy kicsit olyan érzésem volt, mintha egy hosszabb regényből olvasnék egy kiollózott részletet. Szerintem érdemesebb lett volna még pár napot/hetet rászánni, hogy kerek egész legyen, mert maradt hiányérzetem az olvasás befejezése után.
      Illetve, amikor szemszöget váltottál, ott kellett egy kis idő, hogy leessen, nem Harry „beszél”. Még azt is elképzeltem, hogy saját maga ellen harcol egy furcsa skizofrén módon...

      5. Megfelelő volt-e a történet helyesírásilag, formailag, szerkesztésileg? 8/5
      – Akadt néhány technikai bakid Neked is. :) A gondolatjelek után valami hihetetlen mennyiségű szóköz volt, és a bekezdések is eléggé kedvük szerint voltak behúzva. Itt-ott akadt nagy- és kiskötőjel keveredési probléma.
      A fejezetek számozása közben valószínűleg megtréfálhatott a szövegszerkesztőd, mert mindegyik „elsőnek” volt jelölve.
      George neve egyszer el lett írva (Georgban), egyszer pedig hibásan lett toldalékolva (Georgenak), ezenkívül Greyback kapott mély hangrendű toldalékokat – magas jár neki.
      Amin viszont néha nagyokat pislogtam, hogy alapvetően helyesen írtál egy-egy szót, de „rossz alakját” használtad. Ilyenek voltak az alábbiak, zárójelbe mellé írom, melyikre lett volna szükséged: épp (ép), hallnak (halnak), had (hadd), zúg (zug)...
      A hosszú szavak esetében kicsit belezavarodtál a vége felé: elevenedethetett, megöletethetném.
      „elvesztettünk egy újabb emberünket” – Ez úgy lenne helyes, hogy „elvesztettük”.
      Az „auror” szót következetesen nagybetűvel kezdted, ez csak egy sima szakma megnevezése. ;)
      És végül volt egy nagyon kedves elírásod, azon jót mosolyogtam: "kiszálltam a lisztből és átvágtam az előcsarnokon".

      6. Mennyire tetszett a történet? Ez teljességgel szubjektív vélemény. 8/6
      – Voltak nagyon jó ötleteid, amiket utána bántam, hogy nem fejtettél ki (ezt írtam feljebb is). A szekta „alapelve” annyira megfogott, hogy nagyon csalódott voltam, amikor kiderült, hogy alig van róluk szó a novellában. Engem ez annyira érdekelt volna...
      Tényleg az volt a legnagyobb gondom vele, amit feljebb is írtam, hogy úgy éreztem, hogy se füle, se farka. Nekem is nagyon tetszett az írásod, de olyan hiányérzetem maradt, ami mellett nem tudok szemlesütve elsétálni.
      Nem lenne kedved kibővíteni a novellát? Annyira sok, érdekes lehetőséget vetettél benne fel, én pedig olyan kíváncsi vagyok. :)

      Üdvözlettel:
      Clarey

      Törlés
  3. Kedves Író!

    1. Mennyire felelt meg a történet a kulcsoknak? Felismerhető volt-e benne a választott kulcs, elég jelentőségteljes volt-e? Valóban fontos motívum volt, vagy csupán említés szintjén fordult elő?

    A kulcsok benne voltak. Ezt sikerült belevinned a történetben 8/8

    2. Mennyire fe1qlelt meg Harry szándéka a csapatának? Viselte-e a Spinell/Borostyán tipikus motiváló erejét?

    Erősen benne volt ez is, hiszen az volt a célja, hogy megvédje a szeretteit bármi áron. Jól megírtad szerintem. Meg ha jól sejtem, tulajdonképpen nem egészen az ő akarata érvényesült, hanem az apja akarata… ez számomra kissé fura volt, hogy James miatt kezdjen ölni… 6,5/8

    3. Mennyire kidolgozottak a karakterek? Itt természetesen Harry OOC, erre épület maga a kihívás. De a többiek mennyire könyv hűek, hitelesek?

    Harry OOC, a többieket pedig nem is volt nagyon időnk megismerni. Teddy gyakorlatilag saját karakter, egyedül Ron volt még, vele viszont nem nagyon voltam megelégedve. Nem állt Harry mellé, annak ellenére sem, hogy a legjobb barátja épp a felesége halálát próbálta megbosszulni. Ez számomra teljesen érthetetlen volt. George nem sokat szerepelt, de ő tetszett, hogy Harryvel maradt a végén. 6/8

    4. Milyen jól dolgozta ki az író a cselekményt? Vannak-e elvarratlan szálak, zavaró logikai hibák?

    Nem kaptunk választ, hogy akkor kik is voltak ezek az emberek, ez a szekta, ki volt a vezetőjük? Miért csinálták? Mi lett velük? Azzal,hogy Greyback meghalt miért lett vége mindennek? Ron miért nem gyászolta Hermione-t? Tele voltam kérdésekkel, amikor a történet a végére ért. Bocsánat, de erre nem tudok többet adni. Talán még ide tartozik az is, hogy „fiú”nak tituláltad Ront és Harryt is, de mivel a háború után már eltelt pár év, olyan 21-22 évesek biztos vannak, szerintem az már inkább fiatal férfi kategória, de ez csak egy mellékes megjegyzésem. 4/8

    5. Megfelelő volt-e a történet helyesírásilag, formailag, szerkesztésileg?

    Ebben nem találtam kivetnivalót, helyesírásilag teljesen rendben volt a történet. 8/8

    6. Mennyire tetszett a történet? Ez teljességgel szubjektív vélemény.

    Magát a feladatot jól megoldottad, a kulcs benne volt, egyedi volt az ötlet, és ügyesen kihasználtad Harry megmentési kényszerét, de összességében elég kidolgozatlannak tűnt. Én hiányosnak éreztem.
    6,5/8

    Snakey

    VálaszTörlés